سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینک گرانیتی و تمیز کردن آن

درک مواد سینک ظرفشویی گرانیت

این ماده مدت هاست که در میزهای آشپزخانه محبوب است و اکنون به عرصه سینک ضرفشویی راه یافته اند. دو نوع ماده ای که ما به آنها خواهیم پرداخت گرانیت و گرانیت کامپوزیت است.

گرانیت در برابر گرمای طبیعی مقاوم است ، بادوام است و در گزینه های متنوعی از رنگ مات وجود دارد. با این حال ، آنها مستعد خرد شدن سبک هستند. کامپوزیت گرانیت مشابه است ، اما ارزان تر است و برخی از گزینه های رنگ روشن ممکن است لکه دار شوند.

 

یک نقطه ضعف احتمالی این دو گزینه این است که نصب آنها دشوار است و به تعمیر و نگهداری آب بندی سالانه نیاز دارند.

مشکلات احتمالی غرق گرانیت

تجمع لکه های غذایی / لکه های سرسخت

بهترین راه برای جلوگیری از لخته شدن لکه ها این است که روزانه سینک ظرفشویی خود را با صابون ملایم تمیز کنید. لکه های غذایی و لکه های سخت معمولاً پس از استفاده مکرر از سینک ظرفشویی در یک طرف یا ناحیه ایجاد می شوند. برخی از غذاها می توانند بیش از سایرین لکه دار کنند، مانند چغندر یا میوه های اسیدی.

لکه های آب سخت

این موارد در مناطقی که به جای آب نرم ، دارای آب سخت هستند شایع است. استفاده مکرر از شیر سینک ظرفشویی شما ممکن است باعث لکه های آب سخت شود زیرا جریان به طور کلی در همان نقطه خارج می شود. برای جلوگیری از بروز مشکلی از نرم کننده آب استفاده کنید.

پساب صابونی و تجمع مواد معدنی

این مسئله می تواند از جا ماندن صابون ظرف در ظرفشویی بعد از استفاده ایجاد شود. تجمع مواد معدنی حاصل از مواد معدنی است که به طور طبیعی در آب شما یافت می شود. اینها هر دو می توانند به سینک گرانیت شما آسیب برسانند ، بنابراین باید روزانه آنها را با یک پد سبک تمیز نمایید.

مه سفید

 

در صورت استفاده از شوینده هایی که برای سطح سینک ظرفشویی شما خیلی سخت هستند ، این مشکل ممکن است بروز کند. به عنوان مثال ، اگر در یک سینک ظرفشویی  سرمایه گذاری می کنید ، نباید آن را با آمونیاک تمیز کنید. مایعات خشن مانند آمونیاک ، آب اسیدی و قهوه می توانند روی سینک ظرفشویی شما مه ایجاد کنند.

سینک گرانیتی آشپزخانه
نحوه تمیز کردن سینک گرانیتی

گرانیت یکی از مواد محبوب امروزی است که برای سینک ظرفشویی ها استفاده می شود ، زیرا هم دوام و هم ظرافت بیشتری به آشپزخانه شما می بخشد. سینک های ساخته شده از گرانیت اغلب با یک درزگیر پوشانده می شوند که از سنگ طبیعی و مواد در برابر خراش و فرسایش محافظت می کند. هنگام تمیز کردن یک سینک ظرفشویی گرانیتی ، خواه لکه های آب سخت را از بین ببرید ، یا با لکه های سخت دست و پنجه نرم کنید ، یا فقط به طور مرتب تعمیر و نگهداری کنید ، باید از روش های ملایم استفاده کنید تا به درزگیر یا سطح آن آسیب نرسانید و رنگ آن تغییر نکند.

از بین بردن لکه های آب سخت

1-یک پد اسکرابر غیر ساینده و محصول تمیز کننده مناسب انتخاب کنید. گرانیت ، مانند تمام سنگ های طبیعی ، باید با پاک کننده های خنثی pH و پد یا پارچه های ساینده تمیز شود. از استفاده از CLR ، لیمو ، سرکه ، شیشه پاک کن ، پشم استیل یا اسکرابرهای خشن خودداری کنید. از آنجا که لکه های آب سخت و رسوبات معدنی در برابر پاک کننده های خنثی pH مقاوم هستند ، توصیه می شود از مواد پاک کننده و رسوب مواد معدنی برای گرانیت استفاده کنید . مراقب باشید ، زیرا بسیاری از محصولات برای حذف آب سخت برای گرانیت ایمن نیستند.

2-تمیزکننده و تمیزکننده را مرطوب کنید. با استفاده از دستورالعمل های محصول ، آن را در منطقه مورد نظر اعمال کنید. در همین حال ، پد اسکراب را با آب گرم مرطوب کنید. اگر از یک محصول خنثی مانند صابون ظرف برای پاک کردن استفاده می کنید ، این کار به قدرت آرنج بیشتری نیاز دارد ، زیرا به اصطکاک اعتماد خواهید کرد. به همین دلیل ، ما توصیه می کنیم از مواد معدنی برای گرانیت استفاده کنید.

3-سینک ظرفشویی را بشویید. اسکرابر را روی لکه های آب سخت / رسوبات معدنی و هر لکه ای که به نظر کدر آید، مالش دهید و تجمع را کاملاً از بین ببرید.

روی عکس زیر کلیک کنیدمؤدب

سینک گرانیتی آشپزخانه

 

4-سینک ظرفشویی را بشویید. برای ریختن آب بر روی نواحی مورد نظر ، از شلنگ اسپری ، یک فنجان یا فقط دستان حجامت استفاده کنید و باقی مانده را بشویید. همچنین می توانید آن را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید. حتماً با شستشو کامل ، باقی مانده محصول را از بین ببرید.

5-با استفاده از حوله خشک و نرم میکروفایبر سینک ظرفشویی را کاملا خشک کنید. میکروفیبر آنقدر ملایم است که بدون آسیب رساندن به آن ، روی گرانیت استفاده می شود ، اما هر حوله یا پارچه نرم این کار را انجام نمی دهد. مطمئن شوید که سینک ظرفشویی کاملاً خشک شده است ، زیرا ممکن است آب باعث تجمع مواد معدنی شود و مسئله را دوباره ایجاد کنید.

6-نتایج را بررسی کنید. اگر این مراحل جواب نداد ، یک بار دیگر روش ها را اعمال کنید. اگر این مسئله ادامه پیدا کند ، ممکن است علت اصلی ایجاد لکه گوناگون باشد. سایه اغلب بعد از استفاده از محصولات ساینده مانند آب لیمو ، سرکه ، CLR یا کاغذ سنباده / اسکرابرهای خشن ایجاد می شود. برای کمک به سایه های سفید ، بهتر است از مشاوره تخصصی استفاده کنید. خطوط پشتیبانی رایگان مانند سایت کالا 118 با افتخار آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

7-روغن زیتون یا مواد معدنی را روی پارچه بمالید. اثرات سایه هاس سفید بر اساس ظاهر می تواند به طور موقت توسط روغن معدنی پنهان شود. این یک راه حل کوتاه مدت را فراهم می کند تا زمانی که یک راه حل کامل پیدا شود. ابتدا با یافتن یک پارچه یا پارچه تمیز و خشک شروع کنید و چند قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن معدنی روی قسمت کوچکی از آن بریزید.  سعی کنید پارچه را آنقدر گلوله نکنید تا شروع به جذب روغن و پخش آن از طریق پارچه کند. روغن باید در یک مکان نسبتاً غلیظ ریخته شود تا بتواند به گرانیت منتقل شود.

8-روغن را روی تمام سینک ظرفشویی بمالید. ظرف را کاملاً با پارچه پاک کنید تا زمانی که یک لایه نازک و یکنواخت روغن روی گرانیت پخش کنید. قبل از اینکه بخواهید آن را پاک کنید ، اجازه دهید حدود یک دقیقه بماند.

9-روغن اضافی را پاک کنید. از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید ، یا فقط پارچه جدیدی تهیه کنید و روغن اضافی را از سینک ظرفشویی خارج کنید. گرانیت براق خواهد بود اما هنگامی که انگشت بر روی آن قرار می گیرید ، احساس لک نمی کند. اگر انگشتتان با روغن روی آن رفت ، آن را با پارچه تمیز پاک کنید.

سینک گرانیتی آشپزخانه

 

از بین بردن لکه های سخت

1-یک محلول خمیری از پودر سفید کننده و پراکسید هیدروژن را مخلوط کنید. هر دوی این محصولات را می توان از فروشگاه های لوازم خانگی یا سخت افزار خریداری کرد و می توان با ایجاد ترکیب "ضماد" آنها را تولید کرد. برای مخلوط کردن آن با مقدار مناسب پراکسید هیدروژن ، دستورالعمل های موجود در بسته بندی پودر سفید را دنبال کنید. آنها را با هم در یک ظرف یکبار مصرف مخلوط کنید ، مانند ظرف قدیمی نگهداری مواد غذایی که دیگر نیازی به آن ندارید.

  • مخلوط حاصل باید یک خمیر غلیظ ، تقریباً قوام کره بادام زمینی باشد.
  • برخی از نمونه های پودر سفید کننده شامل گچ پودر شده ، گچ قالب سفید و تالک است.
2-خمیر را مستقیماً روی محل لک شده سینک گرانیت خود بمالید. از چاقوی بتونی یا کاردک چوبی یا پلاستیکی قدیمی استفاده کنید که دیگر نیازی به استفاده از آن ندارید. لایه خمیری که روی لکه می زنید باید تقریباً نیم اینچ (حدود 1.25 سانتی متر) ضخامت داشته باشد.
3-قسمت چسبانده شده را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. بسته پلاستیکی را روی هر لبه با یک تکه نوار محکم کنید. این اجازه می دهد تا خمیر لکه را کاملاً جذب کرده و از بین ببرد.
4-اجازه دهید رب کاملا خشک شود. بگذارید حداقل 24 ساعت بماند. گاهی اوقات ، این ممکن است تا 2 روز طول بکشد. این دوره بسته به جهات مشخص شده روی محصول پودر سفید می تواند نوسان داشته باشد.
5-پلاستیک را برداشته و خمیر خشک شده را پاک کنید. برای از بین بردن سنگ روی خمیر خشک شده ، از یک وسیله تراشیدن بسیار صاف استفاده کنید. یا فقط از اسفنج نرم یا حوله کاغذی استفاده کنید تا آنجا که می توانید پاک کنید و سپس آن را دور بریزید. سعی نکنید تمام خمیر را در تخلیه بشویید ، زیرا ممکن است لوله ها را مسدود کند.
6-محل را کاملاً با آب بشویید. با استفاده از اسفنج مرطوب یا با ریختن یا پاشیدن آب روی محلی که خمیر بود ، باقی مانده خمیر را از بین ببرید.
7-فرآیند را در صورت لزوم تکرار کنید. اگر بعد از اولین تلاش لکه از سینک گرانیت شما پاک نشده است ، می توانید دوباره مراحل را طی کنید. ممکن است تا پنج بار طول بکشد تا لکه های لجبازی به طور کامل از بین برود.
حفظ یک سینک ظرفشویی تمیز
سینک گرانیتی آشپزخانه
1-سینک گرانیت خود را بعد از هر بار استفاده کاملاً بشویید و خشک کنید. شستشوی سینک ظرفشویی شما می تواند از خشک شدن و سفت شدن مواد غذایی و سایر مواد زائد روی سطح گرانیت جلوگیری کند و با خشک کردن آن می توانید از سینک ظرفشویی در برابر مواد معدنی موجود در آب لوله کشی محافظت کنید.
  • یک حوله میکروفیبر یا پارچه نرم دیگر را نزدیک سینک ظرفشویی خود نگه دارید تا بتوانید پس از استفاده به راحتی آن را پاک کنید.
  • همچنین می توان از درمان های حاوی ioSeal برای محافظت و تقویت بیشتر استفاده کرد.

2-به سرعت لکه ها را پاک کنید. گرانیت یک سنگ متخلخل است ، بنابراین هرچه زودتر لکه را پاک کنید بهتر است. سعی کنید لکه های تازه را به جای مالش لکه دهید تا آن را در یک قسمت بزرگتر پخش نکنید.

  • بلافاصله نشت الکل و مرکبات را تمیز کنید ، زیرا این مواد می توانند سطح گرانیت را کسل کننده یا اچ کنند.

3-ioSeal را بزنید ، یا در صورت لزوم سینک گرانیت خود را دوباره مهر و موم کنید. پس از اطمینان از مهر و موم شدن میز کار ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از محصولات حاوی ioSeal برای نگهداری ساده یا در صورت لزوم ، آنها را دوباره آب بندی کنید. بسته به عواملی مانند رنگ ، تخلخل و اینکه آیا ماده درزگیر توسط محصولات اسیدی آسیب دیده است ، چند بار نیاز به آب بندی مجدد دارید. در صورت تمایل ، با استفاده مداوم از روش های درمانی مبتنی بر ioSeal ، می توانید نیاز به استفاده مجدد از درزگیرها را کاهش دهید. توصیه ها متفاوت خواهد بود.

 

طرح های بیشتر در لینک زیر

https://www.wickes.co.uk/Products/Kitchens/Kitchen-Sinks/c/1000922