سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی

کاسه توالت لکه دار باعث آزار چشم است. اگر توالت شما لکه دار باشد ، مطمئناً دوست ندارید که مهمانان آن را ببینند و حتی ممکن است خودتان هم تمایلی به استفاده از آن نداشته باشید! خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید این لکه ها را ازبین ببرید. بعد از اینکه یک تمیزکاری کلی انجام دادید و منبع لکه های توالت خود را تعیین کردید ، می توانید از محصول (ها) و روش (ها) های مناسب برای از بین بردن تمام آثار لکه ها استفاده کنید.

روش اول: انجام تمیز کردن اولیه

1-دستورالعمل های سازنده خود را بررسی کنید. قبل از شروع تمیز کردن توالت ، بهتر است دستورالعمل های سازنده خود را بررسی کنید. برخی از محصولات می توانند به عملکرد داخلی توالت شما آسیب برسانند - مانند فلپر - در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث تغییر رنگ شوند. 

  • به دنبال یک نام تجاری چاپ شده یا حک شده بر روی توالت خود باشید.

  • جستجو در اینترنت برای "[مارک توالت خود] + محصولات تمیز کننده ایمن" را انجام دهید.

  • همچنین می توانید به دنبال شماره تلفن سازنده باشید و با آنها تماس بگیرید.

2-کاسه را غوطه ور کنید تا مقداری از آب آن خارج شود. اگر کاسه توالت به دلیل گرفتگی پر از آب است ، قبل از تمیز کردن آن را غوطه ور کنید. این امر به پایین آمدن آب کمک کرده و نظافت کاسه توالت را آسان می کند.

3-با برس توالت و تمیز کننده اسکراب بزنید. قبل از اینکه بتوانید با لکه های سخت مقابله کنید ، باید یک نظافت عمومی از توالت خود را انجام دهید. برای انجام این کار ، به نوعی پاک کننده و برس توالت یا برس ظرف قدیمی نیاز دارید. پاک کننده مورد نظر خود را به سادگی به داخل کاسه توالت و اطراف لبه های خود بمالید. سپس با استفاده از قلم مو بقایای موجود را پاک کرده و برطرف کنید. هنگام انجام این کار ممکن است بخواهید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. برخی از پاک کننده ها برای انتخاب عبارتند از:

  • محصولات خریداری شده در فروشگاه ، مانند Comet ، Soft Scrub و سایر پاک کننده های توالت.

 

  • گزینه های آسان ، مانند جوش شیرین ، سرکه سفید ، بوراکس یا سفید کننده.

تمیز کردن توالت فرنگی

4-سرکه سفید بریزید و بگذارید یک شب خیس بخورد. اگر توالت شما بسیار کثیف است ، ممکن است از خیساندن شبانه قبل از مالش بهره مند شود. 1/2 فنجان (118 میلی لیتر) سرکه سفید را در کاسه توالت خود بریزید و درب ظرف را ببندید. بگذارید یک شب بماند.

  • اگر اطراف لبه توالت لکه هایی وجود دارد ، سپس تکه های دستمال توالت را روی آنها بریزید و روی کاغذ توالت سرکه بریزید تا اطمینان حاصل شود که سرکه روی لکه ها باقی می ماند.

5-علت لکه های خود را مشخص کنید. بسته به نوع لکه های توالت خود ، ممکن است از محصولات مختلفی برای ریشه کن کردن استفاده کنید. متداول ترین منابع لکه های توالت آب سخت ، کپک و کپک است. [4] به دنبال علائم زیر باشید تا مشخص کند چه نوع لکه ای برای شما وجود دارد.

آب سخت - این لکه ها به صورت حلقه در اطراف کاسه توالت داخلی شما ظاهر می شوند. ممکن است صورتی ، قرمز ، قهوه ای یا سفید باشند.

  • کپک - لکه های کپک می تواند در هرجای توالت فرنگی شما ایجاد شود. کپک کمی مبهم خواهد بود و می تواند آبی ، سبز ، زرد ، خاکستری ، سیاه یا سفید باشد.

 

  • کپک - کپک همچنین می تواند در هرجای توالت شما ایجاد شود ، اما در نزدیکی بالای کاسه توالت یا مخزن توالت شایع است. کپک معمولاً سفید شروع می شود ، اما ممکن است به موقع زرد یا قهوه ای شود.

تمیز کردن توالت فرنگی

 

روش دوم: از بین بردن لکه های آب سخت

1-لیموترش را استفاده کنید. لکه های آب سخت هم شایع هستند و هم ناخوشایند. خوشبختانه می توانید با استفاده از وسایلی که ممکن است در خانه داشته باشید آنها را حذف کنید. یکی از گزینه ها لیموترش است. کافی است 1 بسته لیموترش لیمو را در اطراف کاسه توالت بپاشید ، 1 ساعت صبر کنید و از یک برس توالت برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

  • لیمو کول کمک در اکثر فروشگاه های مواد غذایی با قیمتی معادل 10 هزارتومان در دسترس است.

2-از سنگ پوکه استفاده کنید. سنگ های پوکه در از بین بردن لکه های آب سخت بسیار عالی هستند. از سنگ پوکه ای که قبلاً در خانه دارید استفاده کنید ، یا یک "پوکه" (سنگ پوکه روی چوب طراحی شده برای این منظور) خریداری کنید. سنگ پوکه خود را به مدت 10-15 دقیقه در آب خیس کنید و سپس از آن برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

تمیز کردن توالت فرنگی

3-با ورق خشک کن اسکراب بزنید. ورق های خشک کن محصول عالی دیگری برای از بین بردن لکه های آب سخت است. در حقیقت ، به نظر می رسد که ورق های خشک کن استفاده شده حتی از ورق های کاملاً جدید بهتر عمل می کنند! یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید ، سپس از یک ورق خشک کن معمولی (استفاده شده یا استفاده نشده) برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

 

روش سوم: مقابله با لکه های قالب

1-از سرکه سفید استفاده کنید. فراتر از ناخوشایند بودن ، کپک زدن در حمام می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند. خوشبختانه خلاص شدن از شر کپک کاری دشوار نیست. 1/2 فنجان (118 میلی لیتر) سرکه سفید را به کاسه توالت خود اضافه کنید یا آن را مستقیماً روی قالب اسپری کنید. سپس ، با برس دستمال توالت قالب را پاک کنید. 

 

2-سفید کننده بزنید. یکی دیگر از محصولات امتحان شده و واقعی برای از بین بردن کپک ، سفید کننده معمولی است. 1/4 فنجان (59 میلی لیتر) سفید کننده را به کاسه توالت خود اضافه کنید یا سفید کننده رقیق شده را مستقیماً روی قالب اسپری کنید. سپس با استفاده از برس توالت قالب را پاک کنید.

تمیز کردن توالت فرنگی

 

3-روغن درخت چای را امتحان کنید. محصولی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ، اما هنوز هم برای از بین بردن کپک بسیار کارآمد است ، روغن ضروری درخت چای است. 10 قطره روغن درخت چای را به کاسه توالت خود اضافه کنید یا یک محلول روغن درخت چای (5-10 قطره روغن به یک بطری آب) را مستقیماً روی نقاط کپک زده اسپری کنید. با برس توالت اسکراب کنید.

4-دستشویی خود را حداقل 3 بار بشویید. اگر بیش از حد در توالت خود بماند ، هر 3 این محصولات می توانند به عملکرد داخلی آسیب برسانند. به همین ترتیب ، بیرون ریختن این محصولات از سیستم توالت مهم است. پس از تمیز کردن با هر یک از این محصولات ، حداقل 3 بار دستشویی را بشویید.

 

روش چهارم: خلاص شدن از شر لکه های کپک

1-می خواهید کدام محصول را استفاده کنید. کپک در خانه شما با مشکلات تنفسی و سایر نگرانی های سلامتی مرتبط است. علاوه بر زشت بودن ، مهم است که آن را از توالت خود بیرون بیاورید به همین دلایل. برای از بین بردن کپک ، می توانید از همان محصولاتی که برای کپک زدن استفاده می کنید - سرکه سفید ، سفید کننده یا روغن درخت چای - استفاده کنید ، اما روش کار کمی متفاوت است. برای شروع ، از کدام محصول می خواهید استفاده کنید.

2-یک بطری اسپری ایجاد کنید. محلول مورد نظر خود را - آب سفیدکننده ، آب سرکه یا آب با 10-15 قطره روغن درخت چای - در یک بطری اسپری قرار دهید. می توانید یک بطری اسپری قدیمی را که در خانه دارید دوباره استفاده کنید یا یک بطری جدید بخرید.

3-توالت خود را شستشو دهید تا حد ممکن آب تخلیه شود. کپک ، آب را دوست دارد و در محیط های مرطوب (مانند توالت فرنگی) رشد می کند. برای تمیز کردن به طور م effectivelyثر ، باید توالت فرنگی داخل آن کمی خشک باشد. بنابراین توالت خود را شستشو دهید تا مراحل تمیز کردن آغاز شود.

تمیز کردن توالت فرنگی

4-داخل توالت خود را با محلول اسپری کنید. در حالی که قسمت داخلی توالت خالی است (یا حتی الامکان نزدیک به خالی است) ، از محلول اسپری خود استفاده کنید تا داخل کاسه توالت را با شوینده خود ببندید.

5-با برس توالت اسکراب کنید. هرچه سریعتر می توانید (قبل از اینکه آب توالت با آب پر شود) ، کپک را از داخل کاسه توالت خود بکشید. ممکن است لازم باشد این روند را تا زمانی که همه کپک از بین نرود تکرار کنید.