سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای

چگونه می توان خراش ها را از بالای اجاق های شیشه ای حذف کرد؟؟؟؟

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای

اجاق گازهای شیشه ای به دلایل مختلف از جمله مشخصات براق ، ویژگی های ایمنی و طراحی پاکسازی آسان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ، اما هیچ دستگاهی مناسب نیست! اجاق گازهای شیشه ای متأسفانه در معرض خراش قرار دارند ، از قابلمه ها گرفته تا ظروف و تابه ها.

 

مانند تمام صفحه های شیشه ای و محصولات ، پاک کردن خراش از روی اجاق گاز شیشه کاملاً غیرممکن است. با این حال ، می توان به شدت از خراش های روی صفحه شیشه ای کاسته و یا حتی از شدت آن کاسته شود. بنابراین ، ناامید نشوید ، در عوض این مقاله را بخوانید تا بدانید که چگونه خراش های روی شیشه را می توان صیقل داد تا احساس و ظاهر آنها بهتر شود.

چگونه می توان خراش را از اجاق گاز شیشه ای حذف کرد؟؟

 

روش جوش شیرین:

خراش روی اجاق گاز شیشه ای شما به معنای جایگزینی کامل نیست. در واقع ، این خراش ها اغلب می توانند از لحاظ ظاهری کاهش یافته و کدر شوند ، و باعث می شود صفحه شیشه ای شما یک بار دیگر به نظر جدید برسد. قبل از اینکه به فکر تعویض باشید ، این مراحل را برای تعمیر خراش روی صفحه شیشه ای امتحان کنید.
1-شروع کار از خراش: بسته به محل خراش به علاوه عمق کلی آن ، ممکن است احتیاط باشد که از تعمیر صرف نظر کنید و با یک متخصص لوازم خانگی مشورت کنید. خراش هایی که مستقیماً بر روی عنصر گرمایش قرار دارند و ترک هایی که قابل مهار شدن یا خاموش شدن نیستند ، نیاز به تعمیر یا تعویض حرفه ای دارند.

2-جمع آوری مواد: به جوش شیرین ، یک کاسه کوچک ، اسفنج یا پارچه نرم و آب نیاز خواهید داشت. خوشبختانه اینها همه وسایل متداول خانگی هستند که احتمالاً در اطراف آشپزخانه یا گاراژ خود خاک می خورند.

 

3-یک خمیر درست کنید: دو قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری آب را در ظرف کوچک مخلوط کنید. این خمیر کاملا طبیعی مناسب برای تعمیر اجاق گاز شیشه ای است. از مرطوب بودن خمیر اطمینان حاصل کنید زیرا نباید از مواد خشک و ساینده روی اجاق گاز شیشه استفاده شود.

 

4-پخش کردن خمیر و پاک کردن : یک اسفنج یا پارچه نرم را مرطوب کرده و با استفاده از آن خمیر را به آرامی روی قسمت های خراشیده شده اجاق گاز شیشه ای بمالید. خراش ها را به آرامی با خمیر خم کنید تا زمانی که راضی شوید. به یاد داشته باشید که هرگز نخواهید توانست خراش را به طور کامل از بین ببرید یا اصلاح کنید.

 

5-خشک کردن: در آخر ، هرگونه خمیر اضافی را با یک پارچه تازه پاک کنید.

 

نکته مهم:قبل از تمیز کردن مطمئن شوید که اجاق گاز خاموش است و کاملاً سرد شده است. به یاد داشته باشید که هرگز از مواد ساینده یا مواد شیمیایی برای تمیز کردن شیشه استفاده نکنید زیرا باعث خراش بیشتر می شود. در آخر ، قبل از هرگونه اصلاح خراش ، با ضمانت و کتابچه راهنمای خود مشورت کنید ، زیرا ممکن است اجاق گاز شما برای مدت زمان مشخصی دارای گارانتی تعویض و یا تعمیر باشد.

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای

 

جلوگیری از خراش شیشه اجاق گاز

از خراش های بالای شیشه اجاق گاز در آینده جلوگیری کنید:

 

  • ته دیگ و قابلمه ها را تمیز نگه دارید.

 

  • تمیز کردن نشت ها به محض وقوع.

 

  • تابه ها را بردارید به جای اینکه آنها را از پشت شیشه به عقب و جلو بکشید.

 

  • برای بهبود طول عمر لوازم خانگی ، دستورالعمل های سازنده را برای ظروف آشپزی و تمیز کردن دنبال کنید.

 

استفاده از گارانتی یا وارانتی

شما می توانید در طول مدت اعتبار گارانتی اقدام به نعویض اجاق گاز خود کرده و از اجاق گاز جدید خود لذت ببرید.در صورت اتمام گارانتی شرکتی که از آن خریداری کرده اید به شما مدت زمان بیشتری تحت عنوان وارانتی به شما ارائه می دهد، بدین صورت که در صورت آسیب های جدی می توانید با شرکت تماس حاصل نموده و درخواست تعمیر اجاق گاز شیشه ای خود را به آنها برسانید.

روش پولیش کرم شیشه:
متأسفانه ، اگر خراش ها عمیق باشند ، کار کمی برای از بین بردن آنها انجام می شود. با این حال ، برای خراش های سطح ، گاهی اوقات می توان آنها را با لاک شیشه از بین برد. موفقیت با توجه به نوع اجاق گاز و همچنین رنگ متفاوت خواهد بود.

شما نیاز خواهید داشت:

 

با کلیک روی عکس زیر می توانید از انواع اجاق گاز های شیشه و قیمت های استثنایی بهره مند شوید

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای
  • کریم پرداخت شیشه ای

 

  • پارچه های نرم یا گلوله های پنبه ای

  • آب

 

  • پد اسکراب

مراحل حذف خراش:

کرم پولیش شیشه ای در بسیاری از فروشگاه ها موجود است. این ماده در همان منطقه ای است که مواد پاک کننده و پاک کننده های شیشه ای وجود دارد. در این کرم یک ماده ساینده کوچک ، شبیه به رنگ سرخ جواهرات وجود دارد که می تواند خراش های جزئی سطح را از بین ببرد و ظاهر آشپزخانه شما را به ظاهر جدید نگاه دارد. 

ابتدا با آزمایش یک منطقه کوچک و کمتر واضح شروع کنید.

1-مقدار کمی کرم را به یک پنبه یا پارچه نرم بمالید.

2-با استفاده از الگوهای دایره ای و کوچک آن را روی سطح بمالید.

3-با پارچه تمیز مرطوب با آب پاک کنید.

4-در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

5-اگر خراش باقی بماند ، می توان مقدار کمی را به یک پد تمیز کننده ملایم اعمال کرد و روی منطقه مالش داد.

6-اگرچه ممکن است ادامه پولیش زدن وسوسه انگیز باشد ، اما از اسکراب بیش از حد خودداری کنید زیرا این امر می تواند به سطح آسیب بیشتری برساند و باعث ایجاد لکه ای شود. اگر خراش برداشته نشود ، ممکن است خیلی عمیق باشد یا از ماده ای سازگار با این محلول ساخته شده باشد.
  • یک سطح آشپزی شیشه ای را با مواد ساینده تمیز نکنید. پد های تمیز کننده یا پاک کننده های دانه ای شیشه را بیشتر خراشیده و جلوه ای کسل کننده ای بر جای می گذارند.

 

  • با بیشترین نشت ، قبل از تمیز کردن اجازه دهید تا اجاق گاز خنک شود. نشت مواد قندی اجاق گاز را فرو می ریزد. آنها را به محض خنک شدن به اندازه کافی تمیز کنید تا در هنگام لمس ایمن باشند.

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای

  • قبل از استفاده از آنها روی اجاق گاز شیشه ای ، قسمت زیر قابلمه ها و قابلمه ها را بررسی کنید. هرگونه سوختگی روی ذرات غذا باعث آسیب رساندن به سطح آشپزخانه شما می شود ، مانند حلقه ها یا برجستگی هایی که در ته یک ظرف طراحی شده اند.

 

  • هرگز تابه خود را روی صفحه اجاق شیشه ای عقب و جلو نکنید. گرم یا سرد ، اصطکاک کشیدن احتمالاً باعث ایجاد خراش می شود.

 

4 روش برای از بین بردن اجاق گاز شیشه ای خود


سیم ظرفشویی:

یک چشم انداز بزرگ در مورد این یکی است. قسمت ساینده یک اسفنج می تواند خراش های کمی ایجاد کند. از طرف دیگر ، پشم استیل می تواند چاله های عمیقی در سطح اجاق گاز شما ایجاد کند. غذا می تواند در این شکاف ها گیر کرده و به ویژگی های دائمی اجاق گاز تبدیل شود.

 

برای از بین بردن ناخالصی های خشک و خشک ، بهترین گزینه شما یک تیغ است . آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید و گرد و غبار و مواد غذایی گیر کرده در این خط و خش ها را خارج کنید.

استفاده از هر پاک کننده ای در حالی که اجاق گاز داغ است

همیشه قبل از تمیز کردن اجاق گاز صبر کنید تا کاملاً سرد شود. پاک کننده ها می توانند به سرعت قسمت انتهایی شیشه را بسوزانند و صدمه بزنند و باعث ایجاد چاله یا هاله های سفید شوند.

پاک کردن خط و خش اجاق گاز شیشه ای

فشار سنگین

در حالی که در یک نقطه سخت مشغول مالش هستید ، به آن تکیه نکنید. قدرت اضافی آرنج می تواند فشار زیادی به شیشه وارد کند و باعث ترک خوردن آن شود. لمس با فشار ملایم بهترین گزینه در دسترس است.

شیشه پاک کن

پاک کننده های شیشه ممنوع است. من می دانم که استفاده از پاک کننده شیشه روی اجاق گاز شیشه ای منطقی به نظر می رسد ، اما ایده خوبی نیست. آمونیاک موجود در شیشه پاک کن برای تمیز کردن قسمت اجاق گاز بسیار قوی است و می تواند منجر به آسیب شود. یکی از گزینه های عالی سرکه سفید است.

 

طرح های بیشتر با کلیک در اینجا.....