سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع هود های آَشپزخانه

انواع هود های آشپزخانه کدامند و راهنمایی خرید بهترین گزینه

انواع هود های آشپز خانه

هودهای آشپزخانه طرح ها و سبک های مختلفی دارند ، اما همه آنها در پنج نوع یا دسته اصلی قرار می گیرند. از جمله این موارد می توان به هودهای دیواری ، هودهای جزیره ای ، درج های هود محدوده ، زیر هودهای کابینت و هودهایی با درجه حرفه ای اشاره کرد.

اگرچه تمام هودهای دامنه با همان هدف مهم برای از بین بردن دود ، چربی و سموم دیگر موجود در هوا که از پخت و پز و تمیز کردن ناشی می شوند ، ساخته می شوند ، اما برخی از آنها از سایر مواد موثرتر هستند.

در این مقاله ، شما با سبک های مختلف طراحی تهویه آشپزخانه و ویژگی های هود محدوده بیشتر آشنا خواهید شد. ما امیدواریم که این امر در جسنجوی شما کمک کند تا دریابید کدام نوع هود مناسب برای آشپزخانه شما مناسب است.

 

 

هودهای رشته کوه دیواری

انواع هود های آشپز خانه

هودهای دیواری پایه دار یکی از متداول ترین انواع هودهای اجاق گاز هستند. این نوع هودهای تهویه به طور ایمن بر روی دیواری در آشپزخانه نصب می شوند. در حالت ایده آل ، هود دیواری خود را حدود 28 ″ -36 اینچ بین پایین هود و سطح پخت اجاق گاز نصب کنید تا بیشترین بخارات پخت و پز را بدست آورده و عمر هود را افزایش دهید.

 

علاوه بر این ، هودهای دیواری دیواری به اشکال مختلفی ارائه می شوند. متداول ترین نوع آن از نوع دودکش هرمی یا هود مخروطی است (به زیر مراجعه کنید).

انواع هود های آشپز خانه

 

 

برخی از هودهای دیواری دیواری دارای طراحی مثلثی متفاوت و دارای اضلاع مسطح هستند (به زیر مراجعه کنید).

انواع هود های آشپز خانه

اگر بالای آنها کابینت وجود داشته باشد ، آنها را "هودهای زیر کابینت" می نامند. آنها معمولاً چیزی بالای سرشان نصب نشده اند. بسته به مدل ، برخی از هودهای دیواری نیز می توانند مانند زیر هودهای کابینت کار کنند. در مورد گزینه های خود حتما با تامین کننده هود محدوده مشورت کنید.

 

اگر این تصاویر از هودهای دیواری دیواری را دوست دارید ، تعداد بیشتری از آنها را از سایت کالا118 ما بررسی کنید و از قیمت های استثنایی نهایت استفاده راببرید.

 

 

هودهای محدوده جزیره 

انواع هود های آشپز خانه

هودهای محدوده جزیره یک قطعه زیبا برای هر فضای آشپزخانه هستند. برخلاف هودهای دیواری ، هودهای جزیره روی دیوار نصب نمی شوند. به همین دلیل ، و همچنین سایر جزایر آشپزخانه با حرکت هوا ، آنها به CFM بیشتری نیاز دارند تا کارایی خود را به حداکثر برسانند و تا آنجا که ممکن است هوای ناخواسته را از آشپزخانه شما فیلتر کنند.

هودهای محدوده جزیره به اشکال و سبک های مختلفی ارائه می شوند. همچنین ، همه هودهای جزیره روی سقف شما نصب شده اند و بنابراین کانال های شما از سقف شما نیز عبور می کنند.

از نظر ساختاری ، ممکن است بعضی از خانه ها از فضای مناسب یا طراحی مناسب برای عبور از سقف خود برخوردار نباشند. دوبار بررسی کنید که توانایی شما در اجرای مجاری مورد نیاز از هود به بیرون منزل شما است.

در بسیاری از موارد ، یک پیمانکار محلی قادر به نصب کانال برای شما خواهد بود. اما ممکن است حدود 400 هزار ریال هزینه داشته باشد و یا درصورت خرید از شرکت هزینه نصب می تواند رایگان باشد.

 

 

درج های هود محدوده

انواع هود های آشپز خانه

 

درج های هود محدوده برای استفاده در هود سفارشی شما طراحی شده اند. درزهای هود معمولاً پنهان می شوند زیرا در کابینت های کاملاً سفارشی بالای صفحه آشپزخانه یا اجاق گاز تعبیه شده اند. 

انواع هود های آشپز خانه

در صورتی که بخواهید بر روی نحوه کنترل فن تهویه خود کنترل کامل داشته باشید یا کابینت پیش ساخته ای دارید که می خواهید آن را به هود محدوده عملکردی تبدیل کنید ، درج های هود محدوده گزینه بسیار خوبی است.

این نوع هود محدوده یک طرح کابینتی حک شده سفارشی است که یک درج هود را پوشش می دهد. انواع مختلفی از انواع هود با دامنه سفارشی از جمله مس ، کاشی ، سنگ مرمر و چوب منبت کاری شده وجود دارد.

روکش ها وسیله ای عالی برای تنظیم لحن یا مضمون مناسب برای آشپزخانه شما هستند ، چه شما به دنبال یک ظاهر روستایی ، به سبک قدیمی ، یک طراحی مدرن و براق ، یا هر چیزی در این بین هستید ، استفاده از یک درج به شما امکان خلاقیت نهایی را در آشپزخانه می دهد. 

 

هودهای زیر کابینت 

انواع هود های آشپزخانه

هودهای زیر کابینت گزینه مناسبی برای افرادی است که بالای میز خود کمد یا محفظه کابینت دارند. به این ترتیب ، خاموش کردن مایکروویو بیش از حد برد (OTR) با هود برد حرفه ای به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی اضافی کابینت را حفظ کرده و فن تهویه آشپزخانه خود را ارتقا دهید.

هودهای درجه ای حرفه ای 

انواع هود های آشپزخانه

پرولین یکی از معدود شرکت هایی است که مجموعه ای از انواع هود را که مخصوص آشپزهای مشتاق ساخته شده است ارائه می دهد. هودهای حرفه ای ما بهترین کیفیت هود و دریچه های حرفه ای را در صنعت ارائه می دهند. گوردون رمزی حتی یکی از کلاه های ما را به سر آشپزش داد تا در خانه اش استفاده کند. شما می توانید ببینید که او انجام می دهند.

هودهای درجه ای حرفه ای برای هر کسی ساخته می شود که فقط از دقیق ترین و کارآمدترین هودها انتظار داشته باشد. هنگامی که آنها به یک پنکه قدرتمند با کنترل زیاد سموم و بوی تند خارج از آشپزخانه نیاز دارند ، ما یک کاپوت از سری حرفه ای های ما را پیشنهاد می دهیم. هود برد حرفه ای هر هود دریچه ای است که همراه با CFM 900+ باشد. این یک خروجی CFM بالا در نظر گرفته می شود و متناسب با نیازهای یک هود محدوده سطح حرفه ای است.  

هودهای دامنه رو میزی

انواع هود های آشپزخانه

هودهای رومیزی به چند دلیل دیگر مانند هودهای ذکر شده در این مقاله موثر نیستند:

اول ، پختن اگزوز ، از جمله افزایش دود ، و گرفتن آن آسان تر است به جای تلاش برای هدایت آن به پهلو یا پایین.

دوم ، قدرت. حداکثر قدرت اکثر تهویه های آشپزخانه در سطح پایین تقریباً 1000 CFM است. و به راحتی می توانید تا 2000 CFM را روی هود جزیره دریافت کنید. همه از این نوع نیروها استفاده نمی کنند ، اما داشتن این قدرت به شما امکان می دهد در بیشتر مواقع ، هود خود را در محیطی بسیار پایین و بسیار ساکت کار کنید و در صورت نیاز ، می توانید با عجله اتاق را تمیز کنید.

سوم ، منطقه تصرف در هیچ کجا مشابه نیست. هود رومیزی قادر به پوشاندن یک میز آشپزی و جذب تمام بخار ، دود و مواد شیمیایی موجود در سایر هودها نیست. فقط امکان پذیر نیست و اگر از پختن کباب یا وک لذت می برید ، می دانید که چه مقدار از این عناصر از بالای صفحه آشپزی شما خارج می شوند. 

اگر در مورد اینکه آیا هود رومیزی قادر به مطابقت با پخت و پز شما است شکی دارید ، احتمالاً اینگونه نخواهد بود. 

 

با این حال ، آنها می توانند علاوه بر زیبایی به آشپزخانه شما اضافه شوند. بسیاری از هودهای رومیزی می توانند به عنوان دریچه های بازشو نصب شوند و هنگام استفاده از آنها به طور موثر از چشم پنهان شوند. و به همین دلیل ، مردم آنها را خریداری می کنند. داشتن چیزی بهتر از آن شاید غیر ممکن باشد، درست است؟ 

هودهای محدوده مایکروویو 

انواع هود های آشپزخانه

همین روند فکر در مورد تهویه آشپزخانه که در اجاق های مایکروویو تعبیه شده اعمال می شود. هودهای تخلیه مایکروویو بدون مجرای - یا چرخش مجدد - هستند و این بدان معناست که آنها هوا را به داخل می آورند و سپس آن را دوباره به خانه شما خارج می کنند.

این هودها در خارج از خانه شما تخلیه نمی شوند و کارایی کمی نسبت به هودهای مستقل دارند. با این وجود ارزان نیستند و می توانند فضای زیادی را در آشپزخانه شما ذخیره کنند. 

به بسیاری از دلایل مشابهی که تهویه پایین بودن هوا ایده آل نیست ، اینها نیز ایده آل نیستند.

 

هودهای دامنه دار به یکی از دو دسته تقسیم می شوند: مجاری ، گاهی اوقات منفذ نامیده می شود ، یا بدون مجرا ، گاهی اوقات چرخش نامیده می شود. 

 

هودهای بدون کانال 

هود محدوده بدون کانال هود کند که هوا از منطقه اجاق خود را به خارج از خانه خود را تخلیه نمی باشد. سعی می کند هوا را از طریق نوعی فیلتر تمیز کند. در بهترین هودهای بدون کانال از فیلتر زغال استفاده می شود تا فیلتر اضافی هوا فراهم شود. اینها به اندازه هودهای دامنه ای موثر نیستند.

هودهای محدوده کانال دار 

هود کانالی هود است که فیلتر آلودگی هوا و چربی به خارج از خانه از طریق کانال است. این کانال در سقف شما برای هودهای جزیره ای یا در دیوار شما برای انواع دیگر هود نصب شده است. این گزینه توصیه شده توسط متخصصان است زیرا از نظر موثرترین حالت تمیز نگه داشتن هوای آشپزخانه شماست.

 ویژگی های اضافی Range Hood(هود محدوده)

 

CFM

 

CFM کوتاه فوت مکعب در دقیقه است. این به سادگی اندازه گیری حرکتی است که در آن هوا به فضای پخت و پز شما وارد یا خارج می شود. CFM جریان هوا را برای همه سیستم های تهویه آشپزخانه اندازه گیری می کند. برای راهنمای دقیق انتخاب CFM مناسب هود محدوده خود اینجا را کلیک کنید . هود برد CFM به نوع آشپزخانه شما - بنزین یا برقی نیز بستگی دارد. نگاهی به راهنمای ما به تعیین CFM برای این خانه cooktops مختلف در اینجا .

چراغ های LED در برابر چراغ های هالوژن 

هودهای محدوده مختلف با انواع مختلف لامپ ارائه می شوند. چراغ های هالوژن و LED هر دو نور کارآمد مورد نیاز برای پخت و پز را فراهم می کنند. با این حال ، بسیاری از مردم لامپ های LED را فقط به دلیل طول عمر بیشتر ، مصرف انرژی کارآمد و سایر ویژگی ها ترجیح می دهند.

ویژگی های نور

رهبری

هالوژن

انتشار گرما

10? -20? کل انرژی

80? -90? کل انرژی

مصرف برق

میانگین 8 وات

میانگین 90 وات

طول عمر

50،000 - 60،000 ساعت

800 - 1200 ساعت

هزینه متوسط

15 تا 20 دلار / لامپ

3- دلار 5 دلار / لامپ

انتشار اشعه ماورا بنفش

هیچ یک

حداقل

 

تایمر خاموش کردن خودکار 

برای کسانی که خود را فراموش کرده اند که هودهای برد خود را خاموش کنند ، تایمر خاموش شدن خودکار یک ویژگی عالی است. در Proline ، ما مجموعه ای از هودهای برد داریم که با یک تایمر خاموش کننده خودکار 15 دقیقه ای در اختیار شما قرار می گیرند. این کار باعث می شود شما بتوانید آنچه را که به بهترین وجه انجام می دهید انجام دهید و آشپز باشید.

فیلترهای Baffle ، Mesh و ذغال سنگ 

فیلترهای مش و فیلترهای بافل هدف یکسانی دارند ، اگرچه از آنها متفاوت استفاده می شود. فیلترهای بافل معمولاً با فلز با کیفیت بالاتر مانند فولاد ضد زنگ ، فولاد ملایم و یا در بعضی موارد آلومینیوم ساخته می شوند. این به طور معمول باعث تمیز کردن فیلترهای سرپیچی می شود . از طرف دیگر ، فیلترهای مش به طور معمول از لایه هایی از مش فلزی انباشته تشکیل شده اند و تمیز کردن آنها دشوارتر است. دلیل این امر این است که باقی مانده های چربی و پخت و پز اگر به طور هفتگی تمیز نشوند ، هنوز باعث تجمع مواد غذایی می شوند.

فیلترهای زغال چوب نیازی به تمیز کردن ندارند اما پس از حدود 120 ساعت پخت یا هر سه تا شش ماه نیاز به تعویض دارند .

حتماً فیلترهای خود را مرتباً تمیز یا تعویض کنید تا کارایی هود شما به حداکثر برسد.

امیدوارم که این نکات به شما کمک کند تا درپوش مناسب خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید سایر مقالاتی را که برای شما مفید به نظر می رسند بررسی کنید.

 

 

اینجا کلیک کنید.