سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونه های مختلف روشویی حمام و سرویس بهداشتی

انواع روشویی حمام

زیبایی آپارتمان ها برای ما ، آشپزخانه ، اتاق خواب و حمام معنای زیادی دارد ، اجزای زیادی وجود دارد که به زیبایی کلی سرویس بهداشتی ما کمک می کند و روشویی ها فقط یکی از آنهاست.

استفاده از روشویی ضروری است - ما نمی توانیم یک روز بدون استفاده از آنها برویم. شستشوی سریع صورت ، مسواک زدن و شستن دستهای ما بدون سینک ظرفشویی دشوار است. بنابراین ، نباید از طراحی و ساختار آن - درست مثل سایر اجزای سرویس بهداشتی - چشم پوشی کرد.

در بیشتر مواقع ، صاحبان خانه از زیبایی دستشویی و به خصوص روشویی ها چشم پوشی می کنند - که کمک زیادی به زیبایی حمام شما می کند. موقعیت سرویس بهداشتی شما محدودیتی در میزان زیبایی شما در دستشویی ندارد و فراتر از رنگ دیوارها و نوع کف است.

 

در جستجوی زندگی شیک و حتی بهتر ، امروزه انواع طرح های سینک ظرفشویی مد شده است. سینک ظرفشویی های حمام در اشکال و اندازه های مختلف به اندازه ای گسترده هستند که متناسب با طراحی داخلی آپارتمان شما باشند در زیر برخی از انواع متداول غرق حمام آورده شده است.

سایت کالا118 تجربه ای متفاوت در انتخاب و خرید

کلیک کنیدمدرک داشتن

بخش اول: موقعیت های روشویی 

1. سینک ظرفشویی دیواری

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی دیواری متداول ترین سینک ظرفشویی است. همانطور که از نام آن پیداست ، آنها بدون هیچ گونه پوششی برای تمام اتصالات لوله کشی و لوله های آن ، به دیوارهای حمام شما متصل شده و آنها را در فضای باز رها می کنند. آنها با دقت به براکت های دیواری متصل می شوند ، به تنهایی می ایستند و هیچ تماسی با زمین ندارند.

نکته خوب در مورد این نوع از روشویی ها این است که فضای کمتری از حمام را اشغال می کند و برای صاحبان خانه با حمام کوچک مناسب است. نصب این نوع از روشویی نیز بسیار آسان است - فقط درصورت نیاز به انجام همه مراحل نصب خودتان.

 

اگرچه این نوع روشویی ها قدیمی هستند ، اما به معنای واقعی کلمه یکی از قدیمی ترین طرح هاست ، اما هنوز هم در حمام های مدرن استفاده می شود و هنوز هم به عنوان یک اثر هنری در سرویس بهداشتی شما عمل می کند.

2. پایه

گونه های مختلف روشویی حمام

همانطور که از نام آن پیداست ، غرق های پایه دار نیز روی پایه قرار گرفته اند که به عنوان پایه ای برای بلند کردن آن عمل می کنند. بر خلاف حوضچه حمام دیواری ، حوضچه پایه دارای مواردی مثبتی است. اتصالات لوله کشی و اتصالات محافظت شده توسط پایه ، پایه کف انجام شده و نیازی به اتصال به دیوار نیست.

 

روشویی پایه دار به خصوص فضای ذخیره سازی کافی در حمام را برای شما ایجاد می کند. افزودن سبک بیشتر به حمام و مناسب بودن مناسب برای حمام های بزرگ - این سینک ظرفشویی از طراحی فوق العاده ای برخوردار است.

3. روشویی درون رفته

گونه های مختلف روشویی حمام

با یک لب اضافی که به آن کمک می کند تا در بالای کانتر بالا بماند ، از روشویی ها به عنوان غرق های خود ریز نام برده می شود. روشویی مورد نظر به راحتی در آسودگی موجود نصب می شود. شما نیازی به تغییر کامل در طرح اصلی خود ندارید.

سینک ظرفشویی در طرح های مدرن حمام استفاده می شود زیرا بسیار شیک هستند و جای تعجب نیست. آنها همچنین دارای اشکال و مواد متنوعی هستند که سازگاری با محیط اطراف موجود و حفظ سبک آن را حتی ساده تر می کند.

4. روشویی کاسه ای

گونه های مختلف روشویی حمام

این نوع روشویی ها با ظرافت بالا در بالای پیشخوان شما قرار می گیرند ، به اندازه کافی بلند هستند تا از خم شدن شما در هر زمان که نیاز به مسواک زدن یا شستشوی صورت دارید جلوگیری کنید. این روشویی ها ها به شکل یک کاسه عمیق است که روی پیشخوان نصب شده است. اینکه یکی از انواع روشویی های مدرن است ، نیاز به استفاده از همه پرسی های عمومی دارد.

 

این نوع سینک ظرفشویی همراه با شیرآلات است که باید با اتصالات  آن در قسمت پیشخوان خود پوشیده شده یا در معرض دید قرار گیرد ، به دیوار متصل شود. مخفی کردن یا در معرض قرار دادن اتصالات آن اهمیتی ندارد ، آنها شیک باقی می مانند - در انواع مختلف مواد برای زیبایی هر چه بهتر.

5. روشویی زیر کوه

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی های زیر پایه به راحتی تمیز می شوند وسایل حمام را که از زیر میز شما نصب می شوند و توسط درب و چسب مخصوص نگه داشته می شوند. این سینک ظرفشویی مناسب برای صرفه جویی در فضای پیشخوان است و نصب آن آسان است. سینک ظرفشویی زیر پایه دارای کلیه اتصالات و اتصالات محافظت شده و در پیشخوان پنهان است.

 

نصب این سینک ظرفشویی روی میزهای پلاستیکی و روکش پلاستیکی یا کاشی تقریباً غیرممکن است ، استفاده از سایر مواد سرویس بهداشتی یا حمام مانند کامپوزیت مصنوعی ، کوارتز یا سنگ سنگ ترجیح داده می شود.

6.روشویی گوشه ای

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی گوشه ای بهترین نوع روشویی برای صرفه جویی در فضا است. آنها کاملاً در گوشه سرویس بهداشتی شما قرار می گیرند و نیازی به فضای پیشخوان ندارند. اکثر اوقات ، آنها معمولاً فقط در چند پایه نصب می شوند و روی پایه نصب می شوند.

 

روشوی های گوشه ای برخلاف روشویی های دیواری استاندارد که به دیوارهای تخت متصل هستند ، فقط در گوشه های حمام قرار می گیرند ، در اکثر مواقع در اندازه های کوچک وجود دارند که باعث می شود برای صاحبان سرویس بهداشتی کوچک که هنوز هم سعی می کنند شیک بمانند ، عالی باشد.

7. روشویی کنسول

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی کنسولی ترکیبی از سینک ظرفشویی دیواری و پایه است. اتصالات لوله کشی و خطوط تامین در معرض دید قرار گرفته و سینک ظرفشویی توسط دو یا چهار پایه نگه داشته می شود. در بیشتر مواقع ، پایه های پایه کف از فلز ساخته شده اند اما می توانند در حالت های سرامیک یا ظروف چینی نیز موجود باشند.

برای سبک و کلاس بهتر ، شیر آب باید همان مواد پا باشد. پایه های سینک کنسول برای راحتی بیشتر گاهی با یک حوله تزیین و یا پر می شوند.

 

8. روشویی سنگاب

گونه های مختلف روشویی حمام

این نوع از روشویی ها به گذشته باز می گردند - که معمولاً توسط دامداران برای تأمین آب حیوانات استفاده می شود. اکنون از آنها در حمامهای عمومی و خصوصی مدرن استفاده می شود.

عرض و عمق آن باعث سهولت در نصب دو شیر آب می شود و عملکرد خوبی در حمام هایی دارد که به طور همزمان دو یا چند نفر را در خود جای می دهد. این روشویی ها می توانند در طرح های افتاده یا دیواری قرار بگیرند - آنچه مهم است عرض و عمق آنها است.

روشویی های سنگاب قبلاً از سنگ یا چوب تراشیده می شدند ، اما اکنون مواد مختلفی دارند که شیک تر و نگهداری آنها راحت تر است.

بخش دوم: مواد استفاده شده در روشویی ها
گونه های مختلف روشویی حمام
انواع روشویی با قیمت های استثنایی با کلیک روی عکس بالا

9. فولاد ضد زنگ

گونه های مختلف روشویی حمام

 

روشویی های استیل ضد زنگ، زنگ نمی زنند و بسیار مقاوم هستند. نکته خوب دیگر در مورد روشویی هایی از جنس استنلس استیل ، سهولت در نظافت آن است. به دلیل قابلیت بازیافت آن ، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست نیز هستند. سینک ظرفشویی های فولادی ضد زنگ نیز بسیار سبک هستند و پس از هر بار پاک شدن براقیت قابل مشاهده ای دارند.

 

10. سرامیک

گونه های مختلف روشویی حمام

روشوی های سرامیکی متداول ترین ماده برای غرق حمام است. تمیز کردن آسان با یک سطح مقاوم در برابر لکه که نفوذ خاک به اندازه کافی عمیق را دشوار می کند تا تمیز کردن آن دشوار شود. سینک ظرفشویی های سرامیکی کاملاً شکننده هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما یک قطعه هنری زیبا هستند.

11. دستشویی رزینی

گونه های مختلف روشویی حمام

تیغه پلی-رزین اصلی ترین اجزای روشویی رزین است. این رنگ و سبک حمام شما را به نمایش می گذارد. رزین ها در برابر خراش ها و لکه ها مقاوم هستند و مدت زمان طولانی رنگ آن را حفظ می کنند. آنها کاملا گران هستند اما ارزش هر ریال پرداختی را دارند.

12. شیشه

گونه های مختلف روشویی حمام

شیشه هایی که بیشتر برای انواع روشویی ها استفاده می شوند ، برخلاف شیشه های معمولی ، بادوام هستند و مقاومت بالایی در برابر گرما دارند. این نوع از روشویی ها در شرایط مختلف مقاوم می شوند مانند قرار گرفتن تحت شرایط حرارتی یا شیمیایی قرار گرفت. آنها به اشکال شفاف ، شفاف و مات - در رنگ های مختلف نیز وجود دارند.

لکه های آب سخت به راحتی غرق های شیشه را لکه دار می کنند ، اما پاک شدن آنها آسان است. شیشه های این نوع از روشویی ها به راحتی خرد نمی شوند. آنها سخت هستند و فقط در صورت افتادن یا بی احتیاطی ترک می خورند یا می شکند.

13. چوب

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی های چوبی معمولاً در حمام های مدرن استفاده نمی شود - آنها عمدتا در ساختمانهایی یافت می شوند که هنوز فرهنگ قدیم را ارزیابی می کنند. روشویی های چوبی از یک درخت چوب جنگلی گرمسیری به نام ساج ساخته شده اند که روی سطح آن روغن طبیعی وجود دارد و آن را در برابر آب مقاوم می کند.

بخش سوم: اشکال مورد استفاده در انواع روشویی ها

سینک ظرفشویی ها به سه شکل متفاوت هستند.

14. گرد

گونه های مختلف روشویی حمام

15. بیضی

گونه های مختلف روشویی حمام

 16. مستطیل

گونه های مختلف روشویی حمام

بخش چهارم: اندازه روشویی مورد نظر

اندازه استانداردی برای روشویی ها وجود ندارد زیرا طیف گسترده ای از اندازه وجود دارد. پس از انتخاب مواد و سبک دلخواه خود ، انتخاب اندازه باید به فضای ذخیره سازی موجود برای آن بستگی داشته باشد.روشویی ها تنها اجزای سرویس بهداشتی نیست که در حمام یا سرویس بهداشتی به آن احتیاج دارید - اندازه روشویی شما بستگی به اندازه حمام، دستشویی و یا تعداد افرادی که به یکباره از روشویی استفاده می کنند ، دارد.

بخش پنجم: نوع شیر آب قابل استفاده

نوع شیر آب انتخابی شما به روشویی شما بستگی دارد. بعضی اوقات سوراخ های شیر آب روی سینک ظرفشویی شما سوراخ می شود و شما باید در شیرهای مناسب اندازه سوراخ قرار بگیرید. در مواقع دیگر ، نوع شیر آب شما به راحتی و ترجیح سبک بستگی دارد.

نتیجه

زیبایی حمام شما در گذراندن اوقات سرگرم کننده و آرامش بخش حمام بسیار کمک می کند. انتخاب یک روشویی مناسب گاهی اوقات کار دشواری است ، اما در نظر گرفتن هزینه ، فضای حمام و طراحی سایر وسایل حمام ، انتخاب شما را برای شما بسیار آسان می کند.

نصب بیشتر انواع روشویی ها آسان است. می توانید نصب روشویی مورد نظر خود را به عهده خود بگیرید. به عنوان یک علاقه مند به انجام کار های خلاقانه ، اگر بعد از اینکه خودتان سینک ظرفشویی خود را نصب کردید ، هرگز مطمئن نیستید ، از تماس با یک متخصص حرفه ای دریغ نکنید . با مهارت و تجربه کافی ، آنها از ایمن بودن اتصالات در نصب اطمینان حاصل می کنند و باعث می شوند که روشویی شما در تمام سال برای عملکرد مناسب باشد.

نوع روشویی که انتخاب می کنید زیبایی کلی سرویس بهداشتی شما را خراب می کند ، باید در تصمیم گیری نهایی دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب شما هرچه باشد، حتماً یک روشویی بادوام انتخاب کنید که سالها در کار باقی بماند و نگهداری آن آسان باشد.

 

اینجا کلیک کنید.