سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع هود های آَشپزخانه

انواع هود های آشپزخانه کدامند و راهنمایی خرید بهترین گزینه

انواع هود های آشپز خانه

هودهای آشپزخانه طرح ها و سبک های مختلفی دارند ، اما همه آنها در پنج نوع یا دسته اصلی قرار می گیرند. از جمله این موارد می توان به هودهای دیواری ، هودهای جزیره ای ، درج های هود محدوده ، زیر هودهای کابینت و هودهایی با درجه حرفه ای اشاره کرد.

اگرچه تمام هودهای دامنه با همان هدف مهم برای از بین بردن دود ، چربی و سموم دیگر موجود در هوا که از پخت و پز و تمیز کردن ناشی می شوند ، ساخته می شوند ، اما برخی از آنها از سایر مواد موثرتر هستند.

در این مقاله ، شما با سبک های مختلف طراحی تهویه آشپزخانه و ویژگی های هود محدوده بیشتر آشنا خواهید شد. ما امیدواریم که این امر در جسنجوی شما کمک کند تا دریابید کدام نوع هود مناسب برای آشپزخانه شما مناسب است.

 

 

هودهای رشته کوه دیواری

انواع هود های آشپز خانه

هودهای دیواری پایه دار یکی از متداول ترین انواع هودهای اجاق گاز هستند. این نوع هودهای تهویه به طور ایمن بر روی دیواری در آشپزخانه نصب می شوند. در حالت ایده آل ، هود دیواری خود را حدود 28 ″ -36 اینچ بین پایین هود و سطح پخت اجاق گاز نصب کنید تا بیشترین بخارات پخت و پز را بدست آورده و عمر هود را افزایش دهید.

 

علاوه بر این ، هودهای دیواری دیواری به اشکال مختلفی ارائه می شوند. متداول ترین نوع آن از نوع دودکش هرمی یا هود مخروطی است (به زیر مراجعه کنید).

انواع هود های آشپز خانه

 

 

برخی از هودهای دیواری دیواری دارای طراحی مثلثی متفاوت و دارای اضلاع مسطح هستند (به زیر مراجعه کنید).

انواع هود های آشپز خانه

اگر بالای آنها کابینت وجود داشته باشد ، آنها را "هودهای زیر کابینت" می نامند. آنها معمولاً چیزی بالای سرشان نصب نشده اند. بسته به مدل ، برخی از هودهای دیواری نیز می توانند مانند زیر هودهای کابینت کار کنند. در مورد گزینه های خود حتما با تامین کننده هود محدوده مشورت کنید.

 

اگر این تصاویر از هودهای دیواری دیواری را دوست دارید ، تعداد بیشتری از آنها را از سایت کالا118 ما بررسی کنید و از قیمت های استثنایی نهایت استفاده راببرید.

 

 

هودهای محدوده جزیره 

انواع هود های آشپز خانه

هودهای محدوده جزیره یک قطعه زیبا برای هر فضای آشپزخانه هستند. برخلاف هودهای دیواری ، هودهای جزیره روی دیوار نصب نمی شوند. به همین دلیل ، و همچنین سایر جزایر آشپزخانه با حرکت هوا ، آنها به CFM بیشتری نیاز دارند تا کارایی خود را به حداکثر برسانند و تا آنجا که ممکن است هوای ناخواسته را از آشپزخانه شما فیلتر کنند.

هودهای محدوده جزیره به اشکال و سبک های مختلفی ارائه می شوند. همچنین ، همه هودهای جزیره روی سقف شما نصب شده اند و بنابراین کانال های شما از سقف شما نیز عبور می کنند.

از نظر ساختاری ، ممکن است بعضی از خانه ها از فضای مناسب یا طراحی مناسب برای عبور از سقف خود برخوردار نباشند. دوبار بررسی کنید که توانایی شما در اجرای مجاری مورد نیاز از هود به بیرون منزل شما است.

در بسیاری از موارد ، یک پیمانکار محلی قادر به نصب کانال برای شما خواهد بود. اما ممکن است حدود 400 هزار ریال هزینه داشته باشد و یا درصورت خرید از شرکت هزینه نصب می تواند رایگان باشد.

 

 

درج های هود محدوده

انواع هود های آشپز خانه

 

درج های هود محدوده برای استفاده در هود سفارشی شما طراحی شده اند. درزهای هود معمولاً پنهان می شوند زیرا در کابینت های کاملاً سفارشی بالای صفحه آشپزخانه یا اجاق گاز تعبیه شده اند. 

انواع هود های آشپز خانه

در صورتی که بخواهید بر روی نحوه کنترل فن تهویه خود کنترل کامل داشته باشید یا کابینت پیش ساخته ای دارید که می خواهید آن را به هود محدوده عملکردی تبدیل کنید ، درج های هود محدوده گزینه بسیار خوبی است.

این نوع هود محدوده یک طرح کابینتی حک شده سفارشی است که یک درج هود را پوشش می دهد. انواع مختلفی از انواع هود با دامنه سفارشی از جمله مس ، کاشی ، سنگ مرمر و چوب منبت کاری شده وجود دارد.

روکش ها وسیله ای عالی برای تنظیم لحن یا مضمون مناسب برای آشپزخانه شما هستند ، چه شما به دنبال یک ظاهر روستایی ، به سبک قدیمی ، یک طراحی مدرن و براق ، یا هر چیزی در این بین هستید ، استفاده از یک درج به شما امکان خلاقیت نهایی را در آشپزخانه می دهد. 

 

هودهای زیر کابینت 

انواع هود های آشپزخانه

هودهای زیر کابینت گزینه مناسبی برای افرادی است که بالای میز خود کمد یا محفظه کابینت دارند. به این ترتیب ، خاموش کردن مایکروویو بیش از حد برد (OTR) با هود برد حرفه ای به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی اضافی کابینت را حفظ کرده و فن تهویه آشپزخانه خود را ارتقا دهید.

هودهای درجه ای حرفه ای 

انواع هود های آشپزخانه

پرولین یکی از معدود شرکت هایی است که مجموعه ای از انواع هود را که مخصوص آشپزهای مشتاق ساخته شده است ارائه می دهد. هودهای حرفه ای ما بهترین کیفیت هود و دریچه های حرفه ای را در صنعت ارائه می دهند. گوردون رمزی حتی یکی از کلاه های ما را به سر آشپزش داد تا در خانه اش استفاده کند. شما می توانید ببینید که او انجام می دهند.

هودهای درجه ای حرفه ای برای هر کسی ساخته می شود که فقط از دقیق ترین و کارآمدترین هودها انتظار داشته باشد. هنگامی که آنها به یک پنکه قدرتمند با کنترل زیاد سموم و بوی تند خارج از آشپزخانه نیاز دارند ، ما یک کاپوت از سری حرفه ای های ما را پیشنهاد می دهیم. هود برد حرفه ای هر هود دریچه ای است که همراه با CFM 900+ باشد. این یک خروجی CFM بالا در نظر گرفته می شود و متناسب با نیازهای یک هود محدوده سطح حرفه ای است.  

هودهای دامنه رو میزی

انواع هود های آشپزخانه

هودهای رومیزی به چند دلیل دیگر مانند هودهای ذکر شده در این مقاله موثر نیستند:

اول ، پختن اگزوز ، از جمله افزایش دود ، و گرفتن آن آسان تر است به جای تلاش برای هدایت آن به پهلو یا پایین.

دوم ، قدرت. حداکثر قدرت اکثر تهویه های آشپزخانه در سطح پایین تقریباً 1000 CFM است. و به راحتی می توانید تا 2000 CFM را روی هود جزیره دریافت کنید. همه از این نوع نیروها استفاده نمی کنند ، اما داشتن این قدرت به شما امکان می دهد در بیشتر مواقع ، هود خود را در محیطی بسیار پایین و بسیار ساکت کار کنید و در صورت نیاز ، می توانید با عجله اتاق را تمیز کنید.

سوم ، منطقه تصرف در هیچ کجا مشابه نیست. هود رومیزی قادر به پوشاندن یک میز آشپزی و جذب تمام بخار ، دود و مواد شیمیایی موجود در سایر هودها نیست. فقط امکان پذیر نیست و اگر از پختن کباب یا وک لذت می برید ، می دانید که چه مقدار از این عناصر از بالای صفحه آشپزی شما خارج می شوند. 

اگر در مورد اینکه آیا هود رومیزی قادر به مطابقت با پخت و پز شما است شکی دارید ، احتمالاً اینگونه نخواهد بود. 

 

با این حال ، آنها می توانند علاوه بر زیبایی به آشپزخانه شما اضافه شوند. بسیاری از هودهای رومیزی می توانند به عنوان دریچه های بازشو نصب شوند و هنگام استفاده از آنها به طور موثر از چشم پنهان شوند. و به همین دلیل ، مردم آنها را خریداری می کنند. داشتن چیزی بهتر از آن شاید غیر ممکن باشد، درست است؟ 

هودهای محدوده مایکروویو 

انواع هود های آشپزخانه

همین روند فکر در مورد تهویه آشپزخانه که در اجاق های مایکروویو تعبیه شده اعمال می شود. هودهای تخلیه مایکروویو بدون مجرای - یا چرخش مجدد - هستند و این بدان معناست که آنها هوا را به داخل می آورند و سپس آن را دوباره به خانه شما خارج می کنند.

این هودها در خارج از خانه شما تخلیه نمی شوند و کارایی کمی نسبت به هودهای مستقل دارند. با این وجود ارزان نیستند و می توانند فضای زیادی را در آشپزخانه شما ذخیره کنند. 

به بسیاری از دلایل مشابهی که تهویه پایین بودن هوا ایده آل نیست ، اینها نیز ایده آل نیستند.

 

هودهای دامنه دار به یکی از دو دسته تقسیم می شوند: مجاری ، گاهی اوقات منفذ نامیده می شود ، یا بدون مجرا ، گاهی اوقات چرخش نامیده می شود. 

 

هودهای بدون کانال 

هود محدوده بدون کانال هود کند که هوا از منطقه اجاق خود را به خارج از خانه خود را تخلیه نمی باشد. سعی می کند هوا را از طریق نوعی فیلتر تمیز کند. در بهترین هودهای بدون کانال از فیلتر زغال استفاده می شود تا فیلتر اضافی هوا فراهم شود. اینها به اندازه هودهای دامنه ای موثر نیستند.

هودهای محدوده کانال دار 

هود کانالی هود است که فیلتر آلودگی هوا و چربی به خارج از خانه از طریق کانال است. این کانال در سقف شما برای هودهای جزیره ای یا در دیوار شما برای انواع دیگر هود نصب شده است. این گزینه توصیه شده توسط متخصصان است زیرا از نظر موثرترین حالت تمیز نگه داشتن هوای آشپزخانه شماست.

 ویژگی های اضافی Range Hood(هود محدوده)

 

CFM

 

CFM کوتاه فوت مکعب در دقیقه است. این به سادگی اندازه گیری حرکتی است که در آن هوا به فضای پخت و پز شما وارد یا خارج می شود. CFM جریان هوا را برای همه سیستم های تهویه آشپزخانه اندازه گیری می کند. برای راهنمای دقیق انتخاب CFM مناسب هود محدوده خود اینجا را کلیک کنید . هود برد CFM به نوع آشپزخانه شما - بنزین یا برقی نیز بستگی دارد. نگاهی به راهنمای ما به تعیین CFM برای این خانه cooktops مختلف در اینجا .

چراغ های LED در برابر چراغ های هالوژن 

هودهای محدوده مختلف با انواع مختلف لامپ ارائه می شوند. چراغ های هالوژن و LED هر دو نور کارآمد مورد نیاز برای پخت و پز را فراهم می کنند. با این حال ، بسیاری از مردم لامپ های LED را فقط به دلیل طول عمر بیشتر ، مصرف انرژی کارآمد و سایر ویژگی ها ترجیح می دهند.

ویژگی های نور

رهبری

هالوژن

انتشار گرما

10? -20? کل انرژی

80? -90? کل انرژی

مصرف برق

میانگین 8 وات

میانگین 90 وات

طول عمر

50،000 - 60،000 ساعت

800 - 1200 ساعت

هزینه متوسط

15 تا 20 دلار / لامپ

3- دلار 5 دلار / لامپ

انتشار اشعه ماورا بنفش

هیچ یک

حداقل

 

تایمر خاموش کردن خودکار 

برای کسانی که خود را فراموش کرده اند که هودهای برد خود را خاموش کنند ، تایمر خاموش شدن خودکار یک ویژگی عالی است. در Proline ، ما مجموعه ای از هودهای برد داریم که با یک تایمر خاموش کننده خودکار 15 دقیقه ای در اختیار شما قرار می گیرند. این کار باعث می شود شما بتوانید آنچه را که به بهترین وجه انجام می دهید انجام دهید و آشپز باشید.

فیلترهای Baffle ، Mesh و ذغال سنگ 

فیلترهای مش و فیلترهای بافل هدف یکسانی دارند ، اگرچه از آنها متفاوت استفاده می شود. فیلترهای بافل معمولاً با فلز با کیفیت بالاتر مانند فولاد ضد زنگ ، فولاد ملایم و یا در بعضی موارد آلومینیوم ساخته می شوند. این به طور معمول باعث تمیز کردن فیلترهای سرپیچی می شود . از طرف دیگر ، فیلترهای مش به طور معمول از لایه هایی از مش فلزی انباشته تشکیل شده اند و تمیز کردن آنها دشوارتر است. دلیل این امر این است که باقی مانده های چربی و پخت و پز اگر به طور هفتگی تمیز نشوند ، هنوز باعث تجمع مواد غذایی می شوند.

فیلترهای زغال چوب نیازی به تمیز کردن ندارند اما پس از حدود 120 ساعت پخت یا هر سه تا شش ماه نیاز به تعویض دارند .

حتماً فیلترهای خود را مرتباً تمیز یا تعویض کنید تا کارایی هود شما به حداکثر برسد.

امیدوارم که این نکات به شما کمک کند تا درپوش مناسب خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید سایر مقالاتی را که برای شما مفید به نظر می رسند بررسی کنید.

 

 

اینجا کلیک کنید.



گونه های مختلف روشویی حمام و سرویس بهداشتی

انواع روشویی حمام

زیبایی آپارتمان ها برای ما ، آشپزخانه ، اتاق خواب و حمام معنای زیادی دارد ، اجزای زیادی وجود دارد که به زیبایی کلی سرویس بهداشتی ما کمک می کند و روشویی ها فقط یکی از آنهاست.

استفاده از روشویی ضروری است - ما نمی توانیم یک روز بدون استفاده از آنها برویم. شستشوی سریع صورت ، مسواک زدن و شستن دستهای ما بدون سینک ظرفشویی دشوار است. بنابراین ، نباید از طراحی و ساختار آن - درست مثل سایر اجزای سرویس بهداشتی - چشم پوشی کرد.

در بیشتر مواقع ، صاحبان خانه از زیبایی دستشویی و به خصوص روشویی ها چشم پوشی می کنند - که کمک زیادی به زیبایی حمام شما می کند. موقعیت سرویس بهداشتی شما محدودیتی در میزان زیبایی شما در دستشویی ندارد و فراتر از رنگ دیوارها و نوع کف است.

 

در جستجوی زندگی شیک و حتی بهتر ، امروزه انواع طرح های سینک ظرفشویی مد شده است. سینک ظرفشویی های حمام در اشکال و اندازه های مختلف به اندازه ای گسترده هستند که متناسب با طراحی داخلی آپارتمان شما باشند در زیر برخی از انواع متداول غرق حمام آورده شده است.

سایت کالا118 تجربه ای متفاوت در انتخاب و خرید

کلیک کنیدمدرک داشتن

بخش اول: موقعیت های روشویی 

1. سینک ظرفشویی دیواری

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی دیواری متداول ترین سینک ظرفشویی است. همانطور که از نام آن پیداست ، آنها بدون هیچ گونه پوششی برای تمام اتصالات لوله کشی و لوله های آن ، به دیوارهای حمام شما متصل شده و آنها را در فضای باز رها می کنند. آنها با دقت به براکت های دیواری متصل می شوند ، به تنهایی می ایستند و هیچ تماسی با زمین ندارند.

نکته خوب در مورد این نوع از روشویی ها این است که فضای کمتری از حمام را اشغال می کند و برای صاحبان خانه با حمام کوچک مناسب است. نصب این نوع از روشویی نیز بسیار آسان است - فقط درصورت نیاز به انجام همه مراحل نصب خودتان.

 

اگرچه این نوع روشویی ها قدیمی هستند ، اما به معنای واقعی کلمه یکی از قدیمی ترین طرح هاست ، اما هنوز هم در حمام های مدرن استفاده می شود و هنوز هم به عنوان یک اثر هنری در سرویس بهداشتی شما عمل می کند.

2. پایه

گونه های مختلف روشویی حمام

همانطور که از نام آن پیداست ، غرق های پایه دار نیز روی پایه قرار گرفته اند که به عنوان پایه ای برای بلند کردن آن عمل می کنند. بر خلاف حوضچه حمام دیواری ، حوضچه پایه دارای مواردی مثبتی است. اتصالات لوله کشی و اتصالات محافظت شده توسط پایه ، پایه کف انجام شده و نیازی به اتصال به دیوار نیست.

 

روشویی پایه دار به خصوص فضای ذخیره سازی کافی در حمام را برای شما ایجاد می کند. افزودن سبک بیشتر به حمام و مناسب بودن مناسب برای حمام های بزرگ - این سینک ظرفشویی از طراحی فوق العاده ای برخوردار است.

3. روشویی درون رفته

گونه های مختلف روشویی حمام

با یک لب اضافی که به آن کمک می کند تا در بالای کانتر بالا بماند ، از روشویی ها به عنوان غرق های خود ریز نام برده می شود. روشویی مورد نظر به راحتی در آسودگی موجود نصب می شود. شما نیازی به تغییر کامل در طرح اصلی خود ندارید.

سینک ظرفشویی در طرح های مدرن حمام استفاده می شود زیرا بسیار شیک هستند و جای تعجب نیست. آنها همچنین دارای اشکال و مواد متنوعی هستند که سازگاری با محیط اطراف موجود و حفظ سبک آن را حتی ساده تر می کند.

4. روشویی کاسه ای

گونه های مختلف روشویی حمام

این نوع روشویی ها با ظرافت بالا در بالای پیشخوان شما قرار می گیرند ، به اندازه کافی بلند هستند تا از خم شدن شما در هر زمان که نیاز به مسواک زدن یا شستشوی صورت دارید جلوگیری کنید. این روشویی ها ها به شکل یک کاسه عمیق است که روی پیشخوان نصب شده است. اینکه یکی از انواع روشویی های مدرن است ، نیاز به استفاده از همه پرسی های عمومی دارد.

 

این نوع سینک ظرفشویی همراه با شیرآلات است که باید با اتصالات  آن در قسمت پیشخوان خود پوشیده شده یا در معرض دید قرار گیرد ، به دیوار متصل شود. مخفی کردن یا در معرض قرار دادن اتصالات آن اهمیتی ندارد ، آنها شیک باقی می مانند - در انواع مختلف مواد برای زیبایی هر چه بهتر.

5. روشویی زیر کوه

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی های زیر پایه به راحتی تمیز می شوند وسایل حمام را که از زیر میز شما نصب می شوند و توسط درب و چسب مخصوص نگه داشته می شوند. این سینک ظرفشویی مناسب برای صرفه جویی در فضای پیشخوان است و نصب آن آسان است. سینک ظرفشویی زیر پایه دارای کلیه اتصالات و اتصالات محافظت شده و در پیشخوان پنهان است.

 

نصب این سینک ظرفشویی روی میزهای پلاستیکی و روکش پلاستیکی یا کاشی تقریباً غیرممکن است ، استفاده از سایر مواد سرویس بهداشتی یا حمام مانند کامپوزیت مصنوعی ، کوارتز یا سنگ سنگ ترجیح داده می شود.

6.روشویی گوشه ای

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی گوشه ای بهترین نوع روشویی برای صرفه جویی در فضا است. آنها کاملاً در گوشه سرویس بهداشتی شما قرار می گیرند و نیازی به فضای پیشخوان ندارند. اکثر اوقات ، آنها معمولاً فقط در چند پایه نصب می شوند و روی پایه نصب می شوند.

 

روشوی های گوشه ای برخلاف روشویی های دیواری استاندارد که به دیوارهای تخت متصل هستند ، فقط در گوشه های حمام قرار می گیرند ، در اکثر مواقع در اندازه های کوچک وجود دارند که باعث می شود برای صاحبان سرویس بهداشتی کوچک که هنوز هم سعی می کنند شیک بمانند ، عالی باشد.

7. روشویی کنسول

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی کنسولی ترکیبی از سینک ظرفشویی دیواری و پایه است. اتصالات لوله کشی و خطوط تامین در معرض دید قرار گرفته و سینک ظرفشویی توسط دو یا چهار پایه نگه داشته می شود. در بیشتر مواقع ، پایه های پایه کف از فلز ساخته شده اند اما می توانند در حالت های سرامیک یا ظروف چینی نیز موجود باشند.

برای سبک و کلاس بهتر ، شیر آب باید همان مواد پا باشد. پایه های سینک کنسول برای راحتی بیشتر گاهی با یک حوله تزیین و یا پر می شوند.

 

8. روشویی سنگاب

گونه های مختلف روشویی حمام

این نوع از روشویی ها به گذشته باز می گردند - که معمولاً توسط دامداران برای تأمین آب حیوانات استفاده می شود. اکنون از آنها در حمامهای عمومی و خصوصی مدرن استفاده می شود.

عرض و عمق آن باعث سهولت در نصب دو شیر آب می شود و عملکرد خوبی در حمام هایی دارد که به طور همزمان دو یا چند نفر را در خود جای می دهد. این روشویی ها می توانند در طرح های افتاده یا دیواری قرار بگیرند - آنچه مهم است عرض و عمق آنها است.

روشویی های سنگاب قبلاً از سنگ یا چوب تراشیده می شدند ، اما اکنون مواد مختلفی دارند که شیک تر و نگهداری آنها راحت تر است.

بخش دوم: مواد استفاده شده در روشویی ها
گونه های مختلف روشویی حمام
انواع روشویی با قیمت های استثنایی با کلیک روی عکس بالا

9. فولاد ضد زنگ

گونه های مختلف روشویی حمام

 

روشویی های استیل ضد زنگ، زنگ نمی زنند و بسیار مقاوم هستند. نکته خوب دیگر در مورد روشویی هایی از جنس استنلس استیل ، سهولت در نظافت آن است. به دلیل قابلیت بازیافت آن ، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست نیز هستند. سینک ظرفشویی های فولادی ضد زنگ نیز بسیار سبک هستند و پس از هر بار پاک شدن براقیت قابل مشاهده ای دارند.

 

10. سرامیک

گونه های مختلف روشویی حمام

روشوی های سرامیکی متداول ترین ماده برای غرق حمام است. تمیز کردن آسان با یک سطح مقاوم در برابر لکه که نفوذ خاک به اندازه کافی عمیق را دشوار می کند تا تمیز کردن آن دشوار شود. سینک ظرفشویی های سرامیکی کاملاً شکننده هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما یک قطعه هنری زیبا هستند.

11. دستشویی رزینی

گونه های مختلف روشویی حمام

تیغه پلی-رزین اصلی ترین اجزای روشویی رزین است. این رنگ و سبک حمام شما را به نمایش می گذارد. رزین ها در برابر خراش ها و لکه ها مقاوم هستند و مدت زمان طولانی رنگ آن را حفظ می کنند. آنها کاملا گران هستند اما ارزش هر ریال پرداختی را دارند.

12. شیشه

گونه های مختلف روشویی حمام

شیشه هایی که بیشتر برای انواع روشویی ها استفاده می شوند ، برخلاف شیشه های معمولی ، بادوام هستند و مقاومت بالایی در برابر گرما دارند. این نوع از روشویی ها در شرایط مختلف مقاوم می شوند مانند قرار گرفتن تحت شرایط حرارتی یا شیمیایی قرار گرفت. آنها به اشکال شفاف ، شفاف و مات - در رنگ های مختلف نیز وجود دارند.

لکه های آب سخت به راحتی غرق های شیشه را لکه دار می کنند ، اما پاک شدن آنها آسان است. شیشه های این نوع از روشویی ها به راحتی خرد نمی شوند. آنها سخت هستند و فقط در صورت افتادن یا بی احتیاطی ترک می خورند یا می شکند.

13. چوب

گونه های مختلف روشویی حمام

روشویی های چوبی معمولاً در حمام های مدرن استفاده نمی شود - آنها عمدتا در ساختمانهایی یافت می شوند که هنوز فرهنگ قدیم را ارزیابی می کنند. روشویی های چوبی از یک درخت چوب جنگلی گرمسیری به نام ساج ساخته شده اند که روی سطح آن روغن طبیعی وجود دارد و آن را در برابر آب مقاوم می کند.

بخش سوم: اشکال مورد استفاده در انواع روشویی ها

سینک ظرفشویی ها به سه شکل متفاوت هستند.

14. گرد

گونه های مختلف روشویی حمام

15. بیضی

گونه های مختلف روشویی حمام

 16. مستطیل

گونه های مختلف روشویی حمام

بخش چهارم: اندازه روشویی مورد نظر

اندازه استانداردی برای روشویی ها وجود ندارد زیرا طیف گسترده ای از اندازه وجود دارد. پس از انتخاب مواد و سبک دلخواه خود ، انتخاب اندازه باید به فضای ذخیره سازی موجود برای آن بستگی داشته باشد.روشویی ها تنها اجزای سرویس بهداشتی نیست که در حمام یا سرویس بهداشتی به آن احتیاج دارید - اندازه روشویی شما بستگی به اندازه حمام، دستشویی و یا تعداد افرادی که به یکباره از روشویی استفاده می کنند ، دارد.

بخش پنجم: نوع شیر آب قابل استفاده

نوع شیر آب انتخابی شما به روشویی شما بستگی دارد. بعضی اوقات سوراخ های شیر آب روی سینک ظرفشویی شما سوراخ می شود و شما باید در شیرهای مناسب اندازه سوراخ قرار بگیرید. در مواقع دیگر ، نوع شیر آب شما به راحتی و ترجیح سبک بستگی دارد.

نتیجه

زیبایی حمام شما در گذراندن اوقات سرگرم کننده و آرامش بخش حمام بسیار کمک می کند. انتخاب یک روشویی مناسب گاهی اوقات کار دشواری است ، اما در نظر گرفتن هزینه ، فضای حمام و طراحی سایر وسایل حمام ، انتخاب شما را برای شما بسیار آسان می کند.

نصب بیشتر انواع روشویی ها آسان است. می توانید نصب روشویی مورد نظر خود را به عهده خود بگیرید. به عنوان یک علاقه مند به انجام کار های خلاقانه ، اگر بعد از اینکه خودتان سینک ظرفشویی خود را نصب کردید ، هرگز مطمئن نیستید ، از تماس با یک متخصص حرفه ای دریغ نکنید . با مهارت و تجربه کافی ، آنها از ایمن بودن اتصالات در نصب اطمینان حاصل می کنند و باعث می شوند که روشویی شما در تمام سال برای عملکرد مناسب باشد.

نوع روشویی که انتخاب می کنید زیبایی کلی سرویس بهداشتی شما را خراب می کند ، باید در تصمیم گیری نهایی دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب شما هرچه باشد، حتماً یک روشویی بادوام انتخاب کنید که سالها در کار باقی بماند و نگهداری آن آسان باشد.

 

اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 




انواع توالت فرنگی و راهنمایی خرید

راهنمای خرید انواع توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

 

هنگام خرید توالت چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید ، بنابراین برای کمک به شما در تصمیم گیری صحیح ، ما چندین نکته عالی را ارائه می دهیم ، جنبه هایی مانند اندازه کاسه و سیستم های شستشو را به راحتی درک خواهید کرد.

اندازه گیری کردن

ابعاد توالت برای درست شدن بسیار حیاتی است زیرا هر سرویس بهداشتی در محدودیت های فضای خود منحصر به فرد است. اولین چیزی که باید تعیین شود اندازه ای است که فاصله بین دیواره و لوله خروجی است. با این کار به شما خواهد گفت که توالت فرنگی مناسب برای حمام شما ، با استاندارد 12 اینچ. اگر فضای دو طرف توالت محدود کننده است ، ممکن است بخواهید فاصله پیچ و مهره های فلنج و دیواره های جانبی را نیز بررسی کنید.

شکل و ارتفاع کاسه

کاسه توالت می تواند به شکل گرد و بیضی شکل باشد و مطابق با علاقه شما باشد. با کاسه های کشیده ، دو اینچ طول اضافی برای راحتی بیشتر خواهید داشت ، اما این موارد معمولاً هزینه بیشتری دارند. از نظر فضا ، توالت های گرد با حمام های کوچکتر متناسب هستند. مورد دیگری که باید به آن توجه شود ، ارتفاع کاسه است که معمولاً بین 14 تا 15 اینچ است. کسانی که در بالا و پایین رفتن مشکل دارند ممکن است بخواهند کاسه ای با دامنه دسترسی بیشتر انتخاب کنند.

سبک توالت را می توان یک پارچه یا دو تکه توصیف کرد. منظور از دو قطعه این است که کاسه و مخزن با لوله کشی به هم متصل می شوند ، در حالی که مخزن یک تکه مستقیماً به مخزن متصل می شود. تمیز کردن مدلهای یک تکه راحت تر است ، اما انواع دو قطعه (با هم بسته) ارزان تر هستند. نحوه نصب توالت فرنگی گزینه ای برای تصمیم گیری است. این روزها ، افراد بیشتری تصمیم می گیرند توالت های خود را به دیوارها نصب کنند ، اما این نیاز به اصلاح لوله کشی دارد.

مخازن

مخزن بخشی از توالت است که آب را نگه می دارد و زباله ها را به پایین توالت می ریزد. مقدار آبی که در آن نگه داشته می شود ظرفیت مخزن نامیده می شود و هنگام انتخاب مخزن خود ، مواردی مانند قرارگیری سطح و اندازه شیر (که سرعت شستشو را تعیین می کند) مواردی است که باید در نظر بگیرید.

 

لوله های ورودی آب را وارد مخزن می کنند و لوله های زائد زباله ها را از کاسه به فاضلاب های زیر هدایت می کنند. از نظر جریان آب ، دو نوع سیستم فلاش وجود دارد: گرانش و کمک فشار. نیروی جاذبه ساده تر و ساکت تر است. شما همچنین می توانید از فلاشرهای تک و دوتایی استفاده کنید ، که دومی آنها به شما امکان می دهد پسماند آب را فقط با استفاده از 50? مخزن از بین ببرید.

 

توالت فرنگی مدرن

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی از دوران قدیم مسیری طولانی را طی کرده است که در آن خانه ای از چوب ساخته شده بود و یک سوراخ ناخوشایند تاریک ، بدبو و کاملاً مخفی در زمین پنهان می کرد. امروزه توالت ها به لطف لوله کشی و پیشرفت های خوب در ساخت ، بخشی از عناصر طراحی داخلی حمام های مدرن ما شده اند.

اگر به دنبال یک توالت مناسب برای خانه خود هستید ، قطعاً انتخابی وجود دارد. از سبک کشیده تا مدور یا مربع ، می توانید جدیدترین طرح های معاصر و همچنین طرح هایی را که به سبک دوره باز می گردند انتخاب کنید. تولیدکنندگان امروزی اطمینان می دهند که این توالت ها برای نصب و نگهداری ساده هستند ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که هر سبک را انتخاب کنید ، حمام جدید شما برای سالهای سال زیبا به نظر می رسد.

توالت فرنگی ممکن است ستاره پر زرق و برق مجموعه حمام شما نباشد ، اما هیچ کس نمی تواند اهمیت اصلی آن را انکار کند. مورد مناسب نیز چیزهای زیادی به سبک اتاق اضافه می کند ، بنابراین ارزش دارد که وقت خود را صرف بررسی گزینه ها کنید. مدلی که در یک حمام هوشمند و مدرن بسیار زیبا به نظر برسد در یک خانه دورهمی و به عکس برعکس نخواهد بود. هنگامی که خرید را شروع می کنید ، از میزان تفاوت آنها بسیار شگفت زده خواهید شد. توالت فرنگی فراتر از آن چیزی است که تصور می کنید!

چندین نوع عمده کلی موجود است و وجه تمایز هر یک از آنها اغلب برای خریداران یک معما است. ما این راهنمای مفید را برای کمک به شما در یافتن راه خود در میان توالت های موجود در بازار گردآوری کرده ایم.

دو بخشی نزدیک به هم

انواع توالت فرنگی

این محبوب ترین و رایج ترین نوع در بین مردم است و طراحی ساده و اساسی آن با اکثر انتخاب های دکوراسیون ترکیب می شود. اینها همچنین مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند. دو قسمت اصلی برای اتصال نزدیک وجود دارد ، تابه (همچنین به عنوان کاسه شناخته می شود) و مخزن. مخزن درست در بالای ظرف قرار دارد ، بدون لوله های قابل مشاهده ، و معمولاً با یک دکمه فشار یا دستگیره اهرم شستشو می شود. اگر مجهز به رختکن یا مخصوصاً سرویس بهداشتی کوچک هستید ، نصب سرویس بهداشتی جمع و جور را در نظر بگیرید. این نسخه از توالت توالت بسته دارای مشخصات موبر است و فضای بسیار کمتری را اشغال می کند!


دیوار آویزان(وال هنگ)

انواع توالت فرنگی

این توالت ها که به دیوار نصب می شوند ، مخزن خود را در داخل دیوار پنهان می کنند. ظرف از یک قاب محکم و مقاوم معلق است. این یک استفاده عالی از فضا است ، به نظر تمیز و مدرن می رسد و برای تمیز کردن بسیار سریع است. این توالت ها را می توان تقریباً از هر دیواری آویزان کرد ، حتی در صورت صحیح بودن آرماتور و نصب ، از یک دیوار گل میخ آویزان می شود. آنها به طور کلی می توانند تا 200 کیلوگرم را تحمل کنند ، بنابراین اگر نگران افتادن آن از دیوار هنگام نشستن کسی هستید ، این کار را نکنید.

پشت به دیوار

انواع توالت فرنگی

مانند دیوار آویزان ، مدل پشت به دیوار با دیوار قرار دارد و مخزن مخفی می شود. این توالت ها روی زمین ایستاده اند ، این بدان معنی است که نصب آنها ساده تر (و اغلب ارزان تر) هستند ، و با یک قیمت پایین تر ، یک نگاه مدرن مشابه و هوشمند به شما می دهد.

سبک سنتی

توالت فرنگی به سبک سنتی کمی قدیمی است ، بنابراین مناسب خانه های قدیمی یا دورهمی است. در یک مدل سنتی ، مخزن و ظرف دو قطعه جداگانه هستند که توسط یک لوله به هم متصل می شوند. اینها در انواع کم و زیاد وجود دارند و ممکن است دارای زنجیره ای شستشو باشند.

لوازم جانبی و اضافی

شما می توانید حمام خود را با انواع جزئیات و لوازم جانبی سفارشی کنید. گاهی اوقات فقط تعویض صندلی توالت یا مخزن کافی است تا جلوه ای تازه به فضا بدهد. برای لوکس و بهداشتی یک پیشنهاد زیبا انتخاب کنید یا یک ادرار سازگار با محیط زیست برای صرفه جویی در مصرف آب نصب کنید.

توالت های سنتی

توالت های سنتی چیست؟

وقتی از مدلهای سنتی صحبت می کنیم ، مطمئناً منظور ما بازگشت به استانداردهای لوله کشی ضعیف گذشته نیست بلکه سبک سنتی است که در فن آوری قرن 21 به کار رفته است. سه سبک اصلی به محل قرارگیری مخزن اشاره دارد که می تواند بهم پیوسته باشد ، سطح پایین / متوسط ??یا سطح بالا. با استفاده از برخی نسخه های سنتی ، بسته به طول لوله شستشو می توان ارتفاع مخزن را توسط نصب کننده انتخاب کرد. سایر اتصالات مانند صندلی ها و درب های چوبی می توانند نمای دوره را کامل کنند.

انواع توالت فرنگی

کدام یک را انتخاب کنیم؟ مدرن / سنتی

انتخاب سبک کاملاً به عهده خریدار است و حتی برخی از خواص می توانند از داشتن حمام های مختلف در سبک های مختلف سود ببرند. سرویس های بهداشتی سایت کالا118 می توانند انواع مختلفی از جمله مدرن ، جفت و جدار و دیواری را تأمین کنند و تهیه توالت مناسب برای هر موقعیتی را آسان می کند. یکی از مزایای انتخاب توالت فرنگی سنتی این است که یک ظاهر طراحی قدیمی از مد نمی افتد و همیشه عالی به نظر می رسد.

نگاهی به تاریخ

توالت فرنگی برای مدت طولانی با ما بوده است و در سال 1596 توسط جان هرینگتون اختراع شده است. توالت فرنگی که ما آن را می شناسیم ، با بالکاک و مکانیسم شستشوی سیفونیک ، در اواخر قرن نوزدهم توسط توماس کراپر کامل شد. سرویس بهداشتی جدید بسیار موفقیت آمیز بود و حتی توسط شاهزاده ولز (ادوارد هفتم) در دهه 1880 برای نصب در خانه Sandringham سفارش داده شد. این حمایت سلطنتی از همه چیز WC تا به امروز ادامه دارد و گفته می شود که شاهزاده فعلی ولز ما مجموعه ای از دستگیره های شستشوی مخزن عتیقه دارد!

بازگشت به توالت های دیواری

انواع توالت فرنگی

توالت پشتی به دیوار محکم به دیوار گل میخ یا واحد مبلمان که مخزن مخزن آن در داخل دیوار مخفی است ، قرار می گیرد. این نسخه با ظاهری فوق مدرن طراحی و سبک بدون زحمت را ارائه می دهد. برای توالت فرنگی که بر فضای شما مسلط نیست و محتاط و براق به نظر می رسد ، اولین انتخاب شماست: خطوط تمیز ، منحنی های صاف و بدون سر و صدا.

چرا بازگشت به توالت های دیواری را انتخاب کنید

دو دلیل وجود دارد که صاحبان خانه و طراحان داخلی توالت فرنگی را به دیوار انتخاب می کنند. چنین مدلی راهی هوشمندانه در اختیار شما قرار می دهد تا فضای خود را بهینه کنید. اگر می خواهید یک سرویس بهداشتی مناسب و تنگ داشته باشید ، به اتاق کمک می کند تا بزرگتر به نظر برسد ، اینها عالی هستند. اینها همچنین ظاهری براق و مینیمالیستی به شما ارائه می دهند و اگر می خواهید به یک حال و هوای مدرن برسید ایده آل هستند. حتی اگر فضای زیادی برای پر کردن داشته باشید ، این وسایل می توانند به شما کمک کنند تا فضای اتاق خود را با احساس بزرگ ، سبک و معاصر به حداکثر برسانید. همچنین در اتاق های مرطوب با فضای مطلوب به خوبی کار می کند. اگر به دنبال یکی از این موارد هستید ، ما یک محدوده خارق العاده ارائه می دهیم.

توالت فرنگی به دیوار چه مزایایی دارد؟

ضاهر براق: توالت پشتی به دیوار زیبا و مرتب به نظر می رسد. از نظر بصری جذاب است و متناسب با سبک معاصر بسیاری از حمامهای مدرن است.

صرفه جویی در فضا: از آنجا که مخزن در پشت دیوار پنهان شده است ، طول آن کمتر است. این مکان ایده آل است در هر مکان که فضای محدودی داشته باشد ، مانند اتاق های رخت کن یا اتاق کوچک.

سهولت تمیز کردن: بدون وجود لوله کشی در معرض لوله ، هیچ گوشه و گوشه ای وجود ندارد که در آن گرد و غبار و خاک قرار گیرد. فقط یک محو سریع باعث می شود که توالت شما به دیوار براق و تازه به نظر برسد.

هزینه: بسیاری از مردم مدل پشت به دیوار را انتخاب می کنند زیرا از طراحی مینیمالیستی مدل دیوار آویز استقبال می کنند ، اما بودجه لازم برای نصب پیچیده تر را ندارند. توالت پشتی به دیوار بهترین حالت هر دو عنوان را به شما می دهد: سبک مدرن با یک قیمت متوسط.

مواردی که باید قبل از خرید مورد مناسب به خاطر بسپارید

بودجه: اینها در محدوده وسیعی از امتیازات قیمت قرار دارند. در نظر گرفتن قیمت به شما کمک می کند گزینه ها را محدود کنید. بررسی کنید که تابه و مخزن با هم فروخته می شوند یا جداگانه. فراموش نکنید که لوازم جانبی مورد نیاز خود مانند صندلی ، اهرم یا صفحه شستشو را نیز به همراه داشته باشید.

نصب: اطمینان حاصل کنید که دیواری که می خواهید توالت پشتی به دیوار خود را نصب کنید می تواند مخزن را به طور مناسب پنهان کند.

سبک: همه توالت های فرنگی دیواری به نظر نمی رسند. ممکن است گرد یا مربع ، کاملاً ساده یا با مقداری قالب تزئینی باشند. در حالی که به طور کلی ظاهری مدرن در نظر گرفته می شود ، نوع مناسب می تواند حتی یک حمام سبک سبک با حمام رولت را تکمیل کند.

فضا: چنین قالبی فضای کمتری نسبت به نوع متوسط ??نزدیک یا سنتی شما را اشغال می کند ، اما ردپای خود را دارد. اندازه گیری ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید توالت انتخابی شما به خوبی در محل شستشو شما قرار گرفته است.

نگهداری: از آنجا که مخزن توالت پشت به دیوار در دیوار پنهان شده است ، شما برای تمیز کردن و تعمیرات به یک روش مناسب برای دسترسی به آن نیاز دارید. ممکن است بخواهید یک پنل دسترسی نصب کنید.

 

توالت آویز دیواری

انواع توالت فرنگی

مانند هر چیز دیگری در جهان ، انتخاب توالت فرنگی آویز دیواری نیز نکات منفی و منفی دارد. برخی از این موارد بیشتر از سایرین برای شما مناسب هستند ، اما ممکن است به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا توالت فرنگی دیواری گزینه مناسبی برای شماست:

نکات مثبت:

  • طراحی هوشمند و کم مصرف برای سرویس های بهداشتی کوچک.

  • سبک مدرن جذاب برای حمامهای معاصر.

  • تمیز کردن آسان: استفاده از پارچه بر روی سطوح صاف توالت فرنگی دیواری بسیار سریعتر و آسانتر است. با وجود گوشه ها و شکاف های کمتری که باکتری ها می توانند در آن پنهان شوند ، می توانند به ایجاد بهداشت بهتر کمک کنند و همچنین جارو زدن و زیرپوش رفتن از دستشویی یک ضربه محکم و ناگهانی است.

  • می تواند ارتفاع را هنگام نصب برای راحتی نهایی تنظیم کند. در حالی که توالت های فرنگی یک اندازه برای همه مناسب است ، توالت فرنگی های دیواری را می توان متناسب با نیازهای خاص شما نصب کرد.

نکات منفی:

  • همه اتاق ها دیوار مناسبی برای مخفی کردن مخزن ندارند.

  • نصب آن پیچیده تر و گران تر است. نیاز به یک براکت در داخل دیوار دارد تا برای ساخت جدید مناسب تر از تعمیر باشد.

  • هزینه تعمیر. نصب صفحه دسترسی با توالت فرنگی لازم است تا مخزن قابل دسترسی باشد. بسته به قاب ، ممکن است سوار شدن به مرور زمان شل شود و نیاز به تنظیم حرفه ای دارد.

صندلی های توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

اندازه ایده آل برای صندلی توالت کاملاً به اندازه توالت شما بستگی دارد! اگر در حال خرید یک توالت فرنگی جدید هستید ، باید تمام مشخصات لازم را داشته باشید. اگر این یک صندلی توالت تعویض است ، ممکن است بخواهید چند اندازه گیری کنید:

  • در قسمت پشتی صندلی تابه توالت خود ، فضای بین دو سوراخ پست را اندازه بگیرید. اندازه گیری استاندارد حدود 155 میلی متر وجود دارد.

  • در وسیع ترین قسمت ظرف ، عرض را اندازه بگیرید.

  • با شروع از وسط جلوی ظرف توالت ، طول را به سوراخ های پست اندازه گیری کنید.

مواد به کار برده شده :

برای ایجاد صندلی توالت دو ماده اصلی وجود دارد:

صندلی های پلاستیکی توالت فرنگی معمول ترین هستند. آنها ممکن است از یکی از چندین نوع پلاستیک ساخته شوند: ترموست ، ترموپلاستیک یا رزین. صندلی پلاستیکی با کیفیت بسیار مزایای زیادی دارد. در اثر تماس سریع پوست گرم می شود ، تمیز کردن آن سبک ، سبک و محکم است.

صندلی های چوبی هنوز موجود و کاملاً محبوب هستند. از نظر بصری بسیار جذاب هستند و صندلی های توالت چوبی مدرن در برابر آب مقاوم هستند و از سایش خوبی برخوردار هستند. ممکن است قیمت آنها گران تر باشد و به طور مرتب تر از پلاستیک نیاز به تعویض داشته باشند ، اما در یک خانه سنتی یا دوره ای ، این سنگ تمام عیار کامل است.

  • اشکال: شکل توالت شما شکل صندلی توالت را تعیین می کند:

  • صندلی های بینی نوک دار یا بینی کشیده مناسب توالت های مسکونی سنتی است.

  • صندلی های گرد گرد اغلب متناسب با توالت های کوچک و کم مصرف ساخته می شوند.

  • صندلی های D شکل شکلی جدیدتر است که اغلب در توالت های فرنگی دیواری و آویز دیواری وجود دارد.

ویژگی های خاص این نوع از صندلی ها :

سرانجام ، چند مورد اضافی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:
لولاهای بستن نرم پاسخی برای صندلی های توالت شگفت انگیز در نیمه شب است. برای اعصاب بهتر است و برای طول عمر صندلی بهتر است. بالشتک می تواند لایه دیگری از راحتی (و عایق بندی در روزهای سرد!) را به توالت شما اضافه کند.
روی لینک زیر کلیک نمایید.



انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

انتخاب سینک ظرفشویی قسمت عمده ای در بازسازی آشپزخانه است. از سینک ظرفشویی های رویه سنتی گرفته تا واحدهای جدیدتر و مدرن مانند سینک ظرفشویی پایین، در نظر بگیرید که کدام نوع سینک مناسب برای آشپزخانه و شخصیت شماست.

 

در اینجا 10 نوع سینک ظرفشویی آشپزخانه ، از جمله موارد مثبت و منفی آنها آورده شده است.

1-سینک ظرفشویی بالا-کوه

متداول ترین نوع سینک آشپزخانه، از بالا نصب می شود. بر اساس الگویی که توسط سازنده سینک ظرفشویی تهیه شده است، یک سوراخ به داخل ماده پیشخوان بریده می شود و سینک ظرفشویی از بالا وارد می شود. تمام وزن سینک ظرفشویی توسط لبه حمل می شود. سپس لبه سینک ظرفشویی را با سیلیکون پر می کنند. از آنجا که کناره های این سینک ها یک لبه ایجاد می کند، به این سینک ها گاهی سینک های حاشیه دار یا خودکار گفته می شود.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

 

نکات مثبت

  • برای نصب نیازی به مهارت خاصی نیست.

  • اما بیشتر افرادی که خودشان این کار را می کنند می توانند در مواد ورقه ای و حتی سطح جامد محل برش سینک را ایجاد کنند .

  • هزینه کلی نسبتاً کم است.

نکات منفی

  • لبه سینک ظرفشویی مانع از آب و آوار از پیشخوان مستقیم به داخل ظرفشویی می شود.

  • لبه قسمت دیگری از سینک ظرفشویی را اضافه می کند که باید تمیز شود.

  • برخی از صاحبان خانه از نگاه جدایی بین سینک و لبه بدشان می آید.

 

2-فرو رفتن از سینک

سینک ظرفشویی در مقابل سینک بالا قرار دارد ، زیرا سینک با گیره های مخصوص به پایین پیشخوان متصل می شود.

نکات مثبت

  • سینک ظرفشویی به شما این امکان را می دهد تا آب آشپزخانه و خرده ریزها را مستقیماً با یک اسفنج درون سینک ظرفشویی قرار دهید. این سینک ظرفشویی ها هیچ لبه ای برای مانع شدن ندارند و باعث می شوند یک جاذبه تمیز شود.

  • ظاهر نرم و صاف برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب است.

  • غرق زیر بار اغلب دارای کیفیت بالاتری نسبت به سینک ظرفشویی است.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات منفی

  • اگرچه گانک از بالا جمع نمی شود ، اما زیر پیشخوان ، جایی که سینک ظرفشویی و پیشخوان به هم می رسند جمع می شود.

  • خرید و نصب سینک ظرفشویی معمولاً نسبت به سینک ظرفشویی گرانتر است.

  • پایین رفتن ممکن است اندازه سینک ظرفشویی شما را محدود کند.

 

3-سینک ظرفشویی دو کاسه ای

حوضچه های دوتایی که محبوب ترین نوع چیدمان ظرفشویی آشپزخانه هستند ، از یک طرف امکان شستشو و از طرف دیگر شستشو یا خشک شدن را دارند. سینک ظرفشویی های دو منظوره کاملاً چند منظوره و کاملاً انعطاف پذیر ، دارای کلیه عملیات غرق شدن هستند: شستشو ، شستشو و تخلیه. اشتباه با یک سینک ظرفشویی دوبل خوب است.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات مثبت

  • چند منظوره و بسیار انعطاف پذیر.

  • در خانوارهای فاقد ماشین ظرفشویی مفید است.

نکات منفی

  • هر دو طرف می تواند خیلی کوچک باشد تا قابلمه های بزرگ ، قابلمه های پخت یا دیگ ها را در خود جای دهد. 

  • برخی از صاحبان خانه از ظاهر سودمند سینک ظرفشویی دوتایی بیزارند.

  • روندهای معاصر غرق شدن های تک حوضه را ترجیح می دهند.

 

4-سینک ظرفشویی تک ظرف

سینک ظرفشویی یک دسته کلی از سینک ظرفشویی آشپزخانه است که می تواند شامل سینک ظرفشویی های خانه (صحن) و غرق های پیشخوان باشد. این نوع سینک ظرفشویی جداگانه ای ندارد.

نکات مثبت

  • حوضه منفرد آنقدر بزرگ است که می تواند وسایل بزرگی مانند دیگ و ورقه های کلوچه را بشویید.

  • حوضه های یک نفره برای خانه های با ظرفیت زیاد و افراد پرکار و پخت و پز ایده آل هستند.

  • اگر ظاهر سینک ظرفشویی را دوست دارید ، بهتر است با یک لگن جدا شوید.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات منفی

  • آماده باشید که در کنار سینک ظرفشویی خشک کنید زیرا غرق های تک لگنی مجالی برای این کار ندارند.

  • حوضه های منفرد به دلیل انعطاف ناپذیری و اندازه کوچک از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

 

5-سینک ظرفشویی طرح مزرعه(فارم)

سینک ظرفشویی فارم یا پیش بند ، سینک ظرفشویی های بزرگ تک حوضه ای هستند که با دیواره جلویی آنها متمایز می شوند ، که هم جلوی سینک و هم جلوی پیشخوان را تشکیل می دهند. محبوب ترین نوع نصب با سطح سینک ظرفشویی و یکپارچه در شمارنده ها است. با این حال ، غرق های پیش بند گاهی "به سبک کشور" نصب می شوند: در بالای یک کابینت یا روی یک میز مستقل (ثابت در مقابل دیوار) و توسط پیشخوان احاطه نشده اند.

 


جهت مشاوره رایگان و خرید انواع سینک ظرفشویی کلیک کنید.

 

 


 

نکات مثبت

  • این سینک ظرفشویی ها به راحتی شستشوی دیگ بزرگ و قابلمه های پخت را آسان می کنند.

  • از آنجا که بین سینک و لبه پیشخوان فضای کمتری وجود دارد ، شخصی که از سینک ظرفشویی استفاده می کند می تواند کمی به سینک ظرفشویی نزدیک شود و از خستگی جلوگیری کند.

  • بسیاری از مردم عاشق ظاهر "خانه مزرعه" غرق پیش بند هستند.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

 

نکات منفی

  • حوضچه ها در سینک ظرفشویی ها کوچک هستند. بنابراین اگر عاشق آشپزی و سرگرمی افراد زیادی هستید ، ممکن است این سینک ظرفشویی برای شما مناسب نباشد.

  • اگر به ندرت ظرف را با دست می شوید ، استفاده چندانی برای تخته تخلیه نخواهید داشت.

 

6-سینک ظرفشویی تخلیه دار

سینک ظرفشویی های تخلیه دار از یک طرف یک حوضچه کوچک و از طرف دیگر یک حوضچه تخلیه ضد سطح دارند.

نکات مثبت

 

  • این نوع سینک های کوچکتر در آشپزخانه های گالی یا هر فضای محدود بسیار مناسب هستند.

  • از آنجا که قسمت تخلیه دارای یک لب در اطراف آن است ، آب را به دام می اندازد و به سرعت آن را به سمت مخزن تخلیه می کند.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

 

نکات منفی

 

  • حوضچه ها در سینک ظرفشویی ها کوچک هستند. بنابراین اگر عاشق آشپزی و سرگرمی افراد زیادی هستید ، ممکن است این سینک ظرفشویی برای شما مناسب نباشد.

  • اگر به ندرت ظرف را با دست می شوید ، استفاده چندانی برای تخته تخلیه نخواهید داشت.

 

7-سینک ظرفشویی دو لگن با تقسیم پایین

سینک آشپزخانه با تقسیم پایین یک سینک ظرفشویی دو لگن است ، اما به جای اینکه تقسیم کننده به سطح بالای سینک ظرفشویی برسد ، تا حدی متوقف می شود.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

 

نکات مثبت

  • سینک ظرفشویی با تقسیم پایین ترکیبی کامل از سینک ظرفشویی تک لگن و دو لگن است. وقتی یک طرف را با آب کم پر می کنید ، به عنوان یک سینک ظرفشویی دو طرفه کار می کند. اما اگر برای ظرف های بزرگ به فضای اضافی نیاز دارید ، کافی است مرتباً پر کنید تا آب از قسمت تقسیم کننده سرریز شود.

  • بیشتر مردم استفاده از سینک ظرفشویی با تقسیم پایین را برای تهیه غذا آسان تر می دانند.

نکات منمفی

  • از آنجا که تولیدکنندگان زیادی سینک ظرفشویی با تقسیم پایین ارائه نمی دهند ، قیمت ها بیشتر از انواع دیگر مانند سین های تک لگن ، دو لگن و حتی غرق خانه های مزرعه است.

  • در حالی که از لحاظ تئوری ، می تواند برای یک سینک ظرفشویی دو برابر شود ، اما سینک ظرفشویی با تقسیم پایین فضای کمتری برای وسایل بزرگ مانند مخازن یا ظرف های گوشتی دارد.

 

8-جزیره ، بار یا سینک آماده

به طور قابل توجهی کوچکتر از سینک ظرفشویی های اصلی ، از سینک های میله ای (یا پیش آماده) یا برای انجام کارهای باراندازی یا تهیه غذای کمکی استفاده می شود. غرق های میله ای / آماده تقریباً همیشه یک حوضچه هستند و معمولاً قطر آنها تقریباً 15 اینچ مربع یا قطر (دور) نیست.

نکات مثبت

  • اگر فضای کافی دارید ، از سینک ظرفشویی دوم همیشه استقبال می شود. این سینک ظرفشویی را در جزیره آشپزخانه یا در انتهای میز اصلی خود نصب کنید. 

  • غرق های ثانویه تهیه همزمان غذا برای چند نفر را آسان می کند.

  • اگر غالباً سرگرم شوید و در حالی که غذا را آماده یا تمیز می کنید ، می توانید به سینک ظرفشویی دسترسی آسان داشته باشید ، این سینک ظرفشویی ها یک افزودنی عالی هستند.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات منفی

  • برخی از صاحبان خانه این غرق ها را با نیت خیر نصب می کنند ، اما به ندرت در نهایت از آنها استفاده می کنند.

  • بسته به چیدمان آشپزخانه شما ، سینک ظرفشویی های ثانویه می توانند از پیش فروش املاک و مستغلات ارزشمندی استفاده کنند.

  • سینک ظرفشویی ثانویه لوکسی است که ممکن است بودجه شما را بی دلیل بشکند.

 

9-سینک یکپارچه

سینک ظرفشویی های یکپارچه (یا یکپارچه) توسط تولید کنندگان پیشخوان سطح جامد مانند DuPont برای خط Corian و Samsung برای خط Staron تولید می شوند. سینک ظرفشویی های یکپارچه از همان مواد پیشخوان ساخته شده و در محل کارخانه سازنده ذوب می شوند.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات مثبت

  • با سینک های یکپارچه ، لبه متفرقه از بین می رود. پیشخوان یکپارچه به داخل سینک ظرفشویی می رود.

  • سینک های یکپارچه درز زیر پیشخوان (مستعد جمع آوری بقایا و قالب) موجود در غرق های زیرپوست را از بین می برند.

  • بسیاری از صاحبان خانه ظاهر غرق یکپارچه را دوست دارند.

 

نکات منفی

 

  • سینک های یکپارچه ، که در حمام معمول است ، در قلمرو آشپزخانه دشوارتر یافت می شوند.

  • اینها موارد سفارشی هستند و در نتیجه گران هستند.

  • اگر سینک ظرفشویی آسیب دیده باشد ، نمی توان آن را به راحتی جدا کرد و جایگزین کرد: باید تعمیر شود.

 

10-سینک ظرفشویی گوشه

سینک ظرفشویی آشپزخانه دارای حوضچه های دوتایی است که در زاویه قائم یکدیگر قرار گرفته اند.

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکات مثبت

  • فاصله برخی از سینک های گوشه ای به اندازه کافی گسترده است تا در قسمت مرکزی یک منطقه خشک شده تعبیه شده باشد.

  • سینک ظرفشویی های گوشه ای هوشمندانه از فضاسازان بدنام استفاده می کنند: گوشه های شمارنده.

نکات منفی

  • غرق کننده های گوشه ای بندرت مورد نیاز هستند و بنابراین یافتن آنها دشوار است.

  • وقتی می توانید آنها را پیدا کنید ، سینک ظرفشویی گران است.

  • همچنین ، این سینک ظرفشویی ها نیاز به برش های سفارشی پیشخوان ها دارند. از آنجا که اکثر پیشخوان های آشپزخانه در گوشه ها درز دار هستند ، این سینک ظرفشویی ها مجبور می شوند از این درز پل بزنند و از مقاومت ساختاری پیشخوان در آن قسمت می کاهند.

 

 

اینجا کلیک کنید.


سینک گرانیتی و تمیز کردن آن

درک مواد سینک ظرفشویی گرانیت

این ماده مدت هاست که در میزهای آشپزخانه محبوب است و اکنون به عرصه سینک ضرفشویی راه یافته اند. دو نوع ماده ای که ما به آنها خواهیم پرداخت گرانیت و گرانیت کامپوزیت است.

گرانیت در برابر گرمای طبیعی مقاوم است ، بادوام است و در گزینه های متنوعی از رنگ مات وجود دارد. با این حال ، آنها مستعد خرد شدن سبک هستند. کامپوزیت گرانیت مشابه است ، اما ارزان تر است و برخی از گزینه های رنگ روشن ممکن است لکه دار شوند.

 

یک نقطه ضعف احتمالی این دو گزینه این است که نصب آنها دشوار است و به تعمیر و نگهداری آب بندی سالانه نیاز دارند.

مشکلات احتمالی غرق گرانیت

تجمع لکه های غذایی / لکه های سرسخت

بهترین راه برای جلوگیری از لخته شدن لکه ها این است که روزانه سینک ظرفشویی خود را با صابون ملایم تمیز کنید. لکه های غذایی و لکه های سخت معمولاً پس از استفاده مکرر از سینک ظرفشویی در یک طرف یا ناحیه ایجاد می شوند. برخی از غذاها می توانند بیش از سایرین لکه دار کنند، مانند چغندر یا میوه های اسیدی.

لکه های آب سخت

این موارد در مناطقی که به جای آب نرم ، دارای آب سخت هستند شایع است. استفاده مکرر از شیر سینک ظرفشویی شما ممکن است باعث لکه های آب سخت شود زیرا جریان به طور کلی در همان نقطه خارج می شود. برای جلوگیری از بروز مشکلی از نرم کننده آب استفاده کنید.

پساب صابونی و تجمع مواد معدنی

این مسئله می تواند از جا ماندن صابون ظرف در ظرفشویی بعد از استفاده ایجاد شود. تجمع مواد معدنی حاصل از مواد معدنی است که به طور طبیعی در آب شما یافت می شود. اینها هر دو می توانند به سینک گرانیت شما آسیب برسانند ، بنابراین باید روزانه آنها را با یک پد سبک تمیز نمایید.

مه سفید

 

در صورت استفاده از شوینده هایی که برای سطح سینک ظرفشویی شما خیلی سخت هستند ، این مشکل ممکن است بروز کند. به عنوان مثال ، اگر در یک سینک ظرفشویی  سرمایه گذاری می کنید ، نباید آن را با آمونیاک تمیز کنید. مایعات خشن مانند آمونیاک ، آب اسیدی و قهوه می توانند روی سینک ظرفشویی شما مه ایجاد کنند.

سینک گرانیتی آشپزخانه
نحوه تمیز کردن سینک گرانیتی

گرانیت یکی از مواد محبوب امروزی است که برای سینک ظرفشویی ها استفاده می شود ، زیرا هم دوام و هم ظرافت بیشتری به آشپزخانه شما می بخشد. سینک های ساخته شده از گرانیت اغلب با یک درزگیر پوشانده می شوند که از سنگ طبیعی و مواد در برابر خراش و فرسایش محافظت می کند. هنگام تمیز کردن یک سینک ظرفشویی گرانیتی ، خواه لکه های آب سخت را از بین ببرید ، یا با لکه های سخت دست و پنجه نرم کنید ، یا فقط به طور مرتب تعمیر و نگهداری کنید ، باید از روش های ملایم استفاده کنید تا به درزگیر یا سطح آن آسیب نرسانید و رنگ آن تغییر نکند.

از بین بردن لکه های آب سخت

1-یک پد اسکرابر غیر ساینده و محصول تمیز کننده مناسب انتخاب کنید. گرانیت ، مانند تمام سنگ های طبیعی ، باید با پاک کننده های خنثی pH و پد یا پارچه های ساینده تمیز شود. از استفاده از CLR ، لیمو ، سرکه ، شیشه پاک کن ، پشم استیل یا اسکرابرهای خشن خودداری کنید. از آنجا که لکه های آب سخت و رسوبات معدنی در برابر پاک کننده های خنثی pH مقاوم هستند ، توصیه می شود از مواد پاک کننده و رسوب مواد معدنی برای گرانیت استفاده کنید . مراقب باشید ، زیرا بسیاری از محصولات برای حذف آب سخت برای گرانیت ایمن نیستند.

2-تمیزکننده و تمیزکننده را مرطوب کنید. با استفاده از دستورالعمل های محصول ، آن را در منطقه مورد نظر اعمال کنید. در همین حال ، پد اسکراب را با آب گرم مرطوب کنید. اگر از یک محصول خنثی مانند صابون ظرف برای پاک کردن استفاده می کنید ، این کار به قدرت آرنج بیشتری نیاز دارد ، زیرا به اصطکاک اعتماد خواهید کرد. به همین دلیل ، ما توصیه می کنیم از مواد معدنی برای گرانیت استفاده کنید.

3-سینک ظرفشویی را بشویید. اسکرابر را روی لکه های آب سخت / رسوبات معدنی و هر لکه ای که به نظر کدر آید، مالش دهید و تجمع را کاملاً از بین ببرید.

روی عکس زیر کلیک کنیدمؤدب

سینک گرانیتی آشپزخانه

 

4-سینک ظرفشویی را بشویید. برای ریختن آب بر روی نواحی مورد نظر ، از شلنگ اسپری ، یک فنجان یا فقط دستان حجامت استفاده کنید و باقی مانده را بشویید. همچنین می توانید آن را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید. حتماً با شستشو کامل ، باقی مانده محصول را از بین ببرید.

5-با استفاده از حوله خشک و نرم میکروفایبر سینک ظرفشویی را کاملا خشک کنید. میکروفیبر آنقدر ملایم است که بدون آسیب رساندن به آن ، روی گرانیت استفاده می شود ، اما هر حوله یا پارچه نرم این کار را انجام نمی دهد. مطمئن شوید که سینک ظرفشویی کاملاً خشک شده است ، زیرا ممکن است آب باعث تجمع مواد معدنی شود و مسئله را دوباره ایجاد کنید.

6-نتایج را بررسی کنید. اگر این مراحل جواب نداد ، یک بار دیگر روش ها را اعمال کنید. اگر این مسئله ادامه پیدا کند ، ممکن است علت اصلی ایجاد لکه گوناگون باشد. سایه اغلب بعد از استفاده از محصولات ساینده مانند آب لیمو ، سرکه ، CLR یا کاغذ سنباده / اسکرابرهای خشن ایجاد می شود. برای کمک به سایه های سفید ، بهتر است از مشاوره تخصصی استفاده کنید. خطوط پشتیبانی رایگان مانند سایت کالا 118 با افتخار آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

7-روغن زیتون یا مواد معدنی را روی پارچه بمالید. اثرات سایه هاس سفید بر اساس ظاهر می تواند به طور موقت توسط روغن معدنی پنهان شود. این یک راه حل کوتاه مدت را فراهم می کند تا زمانی که یک راه حل کامل پیدا شود. ابتدا با یافتن یک پارچه یا پارچه تمیز و خشک شروع کنید و چند قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن معدنی روی قسمت کوچکی از آن بریزید.  سعی کنید پارچه را آنقدر گلوله نکنید تا شروع به جذب روغن و پخش آن از طریق پارچه کند. روغن باید در یک مکان نسبتاً غلیظ ریخته شود تا بتواند به گرانیت منتقل شود.

8-روغن را روی تمام سینک ظرفشویی بمالید. ظرف را کاملاً با پارچه پاک کنید تا زمانی که یک لایه نازک و یکنواخت روغن روی گرانیت پخش کنید. قبل از اینکه بخواهید آن را پاک کنید ، اجازه دهید حدود یک دقیقه بماند.

9-روغن اضافی را پاک کنید. از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید ، یا فقط پارچه جدیدی تهیه کنید و روغن اضافی را از سینک ظرفشویی خارج کنید. گرانیت براق خواهد بود اما هنگامی که انگشت بر روی آن قرار می گیرید ، احساس لک نمی کند. اگر انگشتتان با روغن روی آن رفت ، آن را با پارچه تمیز پاک کنید.

سینک گرانیتی آشپزخانه

 

از بین بردن لکه های سخت

1-یک محلول خمیری از پودر سفید کننده و پراکسید هیدروژن را مخلوط کنید. هر دوی این محصولات را می توان از فروشگاه های لوازم خانگی یا سخت افزار خریداری کرد و می توان با ایجاد ترکیب "ضماد" آنها را تولید کرد. برای مخلوط کردن آن با مقدار مناسب پراکسید هیدروژن ، دستورالعمل های موجود در بسته بندی پودر سفید را دنبال کنید. آنها را با هم در یک ظرف یکبار مصرف مخلوط کنید ، مانند ظرف قدیمی نگهداری مواد غذایی که دیگر نیازی به آن ندارید.

  • مخلوط حاصل باید یک خمیر غلیظ ، تقریباً قوام کره بادام زمینی باشد.
  • برخی از نمونه های پودر سفید کننده شامل گچ پودر شده ، گچ قالب سفید و تالک است.
2-خمیر را مستقیماً روی محل لک شده سینک گرانیت خود بمالید. از چاقوی بتونی یا کاردک چوبی یا پلاستیکی قدیمی استفاده کنید که دیگر نیازی به استفاده از آن ندارید. لایه خمیری که روی لکه می زنید باید تقریباً نیم اینچ (حدود 1.25 سانتی متر) ضخامت داشته باشد.
3-قسمت چسبانده شده را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. بسته پلاستیکی را روی هر لبه با یک تکه نوار محکم کنید. این اجازه می دهد تا خمیر لکه را کاملاً جذب کرده و از بین ببرد.
4-اجازه دهید رب کاملا خشک شود. بگذارید حداقل 24 ساعت بماند. گاهی اوقات ، این ممکن است تا 2 روز طول بکشد. این دوره بسته به جهات مشخص شده روی محصول پودر سفید می تواند نوسان داشته باشد.
5-پلاستیک را برداشته و خمیر خشک شده را پاک کنید. برای از بین بردن سنگ روی خمیر خشک شده ، از یک وسیله تراشیدن بسیار صاف استفاده کنید. یا فقط از اسفنج نرم یا حوله کاغذی استفاده کنید تا آنجا که می توانید پاک کنید و سپس آن را دور بریزید. سعی نکنید تمام خمیر را در تخلیه بشویید ، زیرا ممکن است لوله ها را مسدود کند.
6-محل را کاملاً با آب بشویید. با استفاده از اسفنج مرطوب یا با ریختن یا پاشیدن آب روی محلی که خمیر بود ، باقی مانده خمیر را از بین ببرید.
7-فرآیند را در صورت لزوم تکرار کنید. اگر بعد از اولین تلاش لکه از سینک گرانیت شما پاک نشده است ، می توانید دوباره مراحل را طی کنید. ممکن است تا پنج بار طول بکشد تا لکه های لجبازی به طور کامل از بین برود.
حفظ یک سینک ظرفشویی تمیز
سینک گرانیتی آشپزخانه
1-سینک گرانیت خود را بعد از هر بار استفاده کاملاً بشویید و خشک کنید. شستشوی سینک ظرفشویی شما می تواند از خشک شدن و سفت شدن مواد غذایی و سایر مواد زائد روی سطح گرانیت جلوگیری کند و با خشک کردن آن می توانید از سینک ظرفشویی در برابر مواد معدنی موجود در آب لوله کشی محافظت کنید.
  • یک حوله میکروفیبر یا پارچه نرم دیگر را نزدیک سینک ظرفشویی خود نگه دارید تا بتوانید پس از استفاده به راحتی آن را پاک کنید.
  • همچنین می توان از درمان های حاوی ioSeal برای محافظت و تقویت بیشتر استفاده کرد.

2-به سرعت لکه ها را پاک کنید. گرانیت یک سنگ متخلخل است ، بنابراین هرچه زودتر لکه را پاک کنید بهتر است. سعی کنید لکه های تازه را به جای مالش لکه دهید تا آن را در یک قسمت بزرگتر پخش نکنید.

  • بلافاصله نشت الکل و مرکبات را تمیز کنید ، زیرا این مواد می توانند سطح گرانیت را کسل کننده یا اچ کنند.

3-ioSeal را بزنید ، یا در صورت لزوم سینک گرانیت خود را دوباره مهر و موم کنید. پس از اطمینان از مهر و موم شدن میز کار ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از محصولات حاوی ioSeal برای نگهداری ساده یا در صورت لزوم ، آنها را دوباره آب بندی کنید. بسته به عواملی مانند رنگ ، تخلخل و اینکه آیا ماده درزگیر توسط محصولات اسیدی آسیب دیده است ، چند بار نیاز به آب بندی مجدد دارید. در صورت تمایل ، با استفاده مداوم از روش های درمانی مبتنی بر ioSeal ، می توانید نیاز به استفاده مجدد از درزگیرها را کاهش دهید. توصیه ها متفاوت خواهد بود.

 

طرح های بیشتر در لینک زیر

https://www.wickes.co.uk/Products/Kitchens/Kitchen-Sinks/c/1000922