سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمایی خرید مایکروویو

راهنمای تخصصی و بی طرفانه خرید مایکروویو جدید ، شامل انواع و سبک ها ، اندازه مایکروویو ، ویژگی ها و موارد دیگر 

مایکروویو ها برای گرم کردن پیتزا ، ذوب شدن غذاهای منجمد ، بیرون آوردن ذرت بو داده و موارد دیگر بسیار مناسب هستند. مایکروویو علاوه بر صرفه جویی در وقت ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند. این می تواند مقدار زیادی از انرژی هدر رفته در آشپزخانه را از بین برساند ، از انرژی مورد نیاز برای پیش گرم کردن اجاق گاز معمولی گرفته تا زباله هایی که در گرم کردن یک کتری آب وجود دارد در حالی که تنها یک فنجان لازم است.
اگر به دنبال مایکروویو جدید هستید ، احتمالاً به این نتیجه رسیده اید که طیف وسیعی از مدل ها و گزینه ها ممکن است گیج کننده باشد. بهترین اندازه و توان برای نیازهای شما چقدر است؟ تفاوت اجاق مایکروویو همرفت با مایکروویو معمولی چیست؟
قبلاً به این شکل بود که اجاق های مایکروویو تقریباً یکسان بودند - وسایل ساده ای که فقط در عرض چند دقیقه می توانند همبرگر منجمد را آب کنند ، پس مانده های آن را دوباره گرم کنند و پاپ کورن ها را پاپ کنند. آنها به راحتی راحت شهرت داشتند اما چیز دیگری نداشتند. امروزه تخمین زده می شود که 90? خانه های آمریکایی در آشپزخانه اجاق مایکروویو دارند و انواع مختلفی از این لوازم وجود دارد.

مایکروویو سرعت و تطبیق پذیری و فن آوری را برای ایجاد یک وسیله آشپزخانه هوشمند در مجموعه ای از سبک ها و رنگ ها ترکیب می کند. 

بسته به مدلی که خریداری می کنید ، اجاق مایکروویو می تواند: غذاهای قهوه ای ، کبابی را مانند اجاق های معمولی تهیه کند. دستورالعمل های خاصی را با استفاده از صفحه کلید لمسی از قبل برنامه ریزی شده تهیه کنید. کل وعده های غذایی را بدون گرم شدن بیش از حد آشپزخانه بپزید. با تعیین حسگر غذا ، غذا به طور خودکار خاموش می شود.
اجاق مایکروویو جدید شما چه ویژگی هایی باید ارائه دهد؟ در این مقاله ، ما به شما کمک خواهیم کرد واحدی را که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما باشد ، تعیین کنید. ما همچنین در مورد قیمت گذاری و سوالات مهمی که قبل از خرید شما می پرسیم بحث خواهیم کرد.

مایکروویو معمولی یا همرفت؟

مایکروویو معمولی مایکروویو ساطع می کند که از داخل ظروف شیشه ای و پلاستیکی عبور می کند تا غذا پخته شود. یک اجاق مایکروویو همرفت ترکیبی از فناوری اساسی مایکروویو با گرمای تابشی و هوای گرم در گردش است تا به شما اجازه دهد غذاهایی را برشته ، قهوه ای و کبابی کنید.

مایکروویو های همرفت دارای یک عنصر گرم کننده و همچنین یک فن برای گردش هوای گرم هستند. این منجر به یک کار آشپزی کاملاً دقیق و یکنواخت می شود. این واحدها که به عنوان مدل های پخت و پز سریع نیز شناخته می شوند ، نوید پیتزای تردتر را می دهند. بعضی از واحدها یک تابه برای پختن بیکن و ترد کردن نان دارند.

روش گرمایش جایگزین دیگر ، مایکروویوها را با نور شدید یک لامپ هالوژن کوارتز برای کباب کردن و کباب غذا ترکیب می کند. این فناوری ضمن سرعت بخشیدن به زمان پخت ، به گوشت ها رنگ و طعم می بخشد.

از آنجا که اجاق های مایکروویو همرفت چندین حالت پخت و پز را در یک ماکروویو امکان پذیر می کنند ، باید انتظار هزینه بیشتری داشته باشید.

 

سبک های اجاق مایکروویو

اجاق های مایکروویو خانگی در چندین اندازه و سبک به فروش می رسند. چهار نوع عمده مایکروویو عبارتند از مدل های پیشخوان ، واحدهای بالاتر برد ، کشوهای مایکروویو و اجاق های مایکروویو ترکیبی. هر کدام مزایای خاصی دارند.

اجاق های مایکروویو پیشخوان

مایکروویو های پیشخوان که به آنها مایکروویو های جمع و جور یا قابل حمل نیز گفته می شود ، کوچکترین نوع و محبوب ترین انتخاب در بین مصرف کنندگان برای گرم کردن مجدد غذاها ، ذوب شدن مواد غذایی منجمد ، ساخت ذرت بو داده و کارهای آشپزی مشابه است. بر اساس Consumer Reports اجاق های مایکروویو GE در این دسته از فروشندگان برتر هستند.

اندازه معمول آن 18 اینچ عرض و 14 اینچ عمق و 12 اینچ طول است. ظرفیت آن معمولاً 1 فوت مکعب است و قدرت آنها معمولاً بین 500 تا 1000 وات است. مایکروویو های میز جلو قابل حمل هستند - هنگام حرکت می توانید آنها را با خود ببرید. و مقرون به صرفه هستند.

توجه داشته باشید که مایکروویو پیشخوان فضای کار ارزشمند آشپزخانه را اشغال می کند. برخی از مدل ها دارای کیت هایی هستند که به شما امکان می دهد دستگاه را زیر کابینت نصب کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

اجاق های مایکروویو بالاتر از حد

مایکروویوهایی با محدوده بالاتر (که از آن دور نیز نامیده می شوند) ، همانطور که از نام آنها مشخص است ، برای نصب در بالای محدوده آشپزخانه طراحی شده اند.

ماکروویو قسمت بالایی آشپزخانه

 

در میان انواع اصلی مایکروویو ، این نوع از نظر محبوبیت رتبه دوم را دارند. در سالهای اخیر ، بهبودهایی در فنهای خروجی واحدها برای تخلیه بخار و فیلتر کردن دود از مشعلهای بالای اجاق ایجاد شده است.

اکثر مدل ها دارای فن های چند سرعته هستند که با استفاده از فیلترهای زغالی قابل تعویض هوا را دوباره گردش می کنند. این واحدها نیازی به تخلیه خارج ندارند. برخی از فن های اگزوز نیز در صورت گرم شدن بیش از حد اجاق گاز به طور خودکار روشن می شوند و از مایکروویو محافظت می کنند. از آنجا که مدلهای بالاتر از این نیاز به فضای بالای اجاق گاز شما دارند ، ممکن است مجبور شوید قبل از نصب کابینت را بردارید.

 

ماکروویو کشویی

کشوهای مایکروویو در حالت های نسبتاً تازه ای در بازار وجود دارند ، زیرا مورد استفاده قرار نمی گیرند زیرا فضای پیشخوان ارزشمندی را مصرف نمی کنند ، اما راحتی اجاق های مایکروویو را ارائه می دهند. اگرچه نصب آن به راحتی تنظیم مایکروویو در بالای پیشخوان نیست ، نصب آن نسبتاً آسان است.

ماکروویو کشویی

ویژگی های اجاق مایکروویو

راحتی ، اجاق های مایکروویو امروزی را از مدل های قبلی متمایز می کند. تنظیمات میانبر میزان قدرت و زمان پخت را برای غذاهایی مانند پاپ کورن ، پیتزا ، غذاهای منجمد و سیب زمینی به طور خودکار انجام می دهد.

مایکروویوهای گران قیمت حداکثر 100 مورد از منوی از قبل برنامه ریزی شده را در اختیار شما قرار می دهند که به شما امکان می دهد وعده های غذایی را بپزید بدون اینکه ابتدا نیاز به انتخاب میزان دفعات یا میزان قدرت داشته باشید.

بسیاری از واحدها تنظیمات سریع یخ زدایی را ارائه می دهند که حدس و گمان را از ذوب شدن خارج می کنند. بعضی از مدل ها گزینه های زمان شروع را به تأخیر می اندازند یا بعد از پخت غذا گرم می شوند.

 

هنگام خرید اجاق مایکروویو جدید ، صرف نظر از اجاق گاز مورد نظر خود ، راهنمای مرجع را مفید نگه دارید تا بتوانید از ویژگی های آن کاملاً استفاده کنید.

صفحه گردان

برای داشتن اطمینان از پخت و پز ، داشتن صفحه شیشه ای گردان یا صفحه گردان در ماکروویو بسیار مهم است. در غیر این صورت ، باید چندین بار مایکروویو را متوقف کنید و غذا را با دست بچرخانید. اکثر مایکروویو های متوسط ??و کامل دارای صفحه گردان قابل جدا شدن هستند. برخی از نسخه های جدید نیز دارای سینی های مستطیلی هستند که به جلو و عقب بلغزانند.

بهم پیوسته

این ویژگی ایمنی به راحتی قابل مشاهده نیست اما تضمین می کند که در صورت باز شدن درب یا نیمه باز بودن مایکروویو کار نخواهد کرد. اکثر ماکروویوها دو قفل دارند. بعضی ها سه تا دارند. اگر یک قفل خراب شود ، قفل پشتیبان کار می کند.

کنترل قدرت متغیر

همیشه لازم نیست از مایکروویو خود با تمام توان استفاده کنید. توان متغیر به شما امکان می دهد سطح تنظیمات را تغییر دهید. می توانید غذا را با قدرت 50? بپزید و یا با 30? یخ زدایی کنید.

قفل کودک

درب های ضد کودک مخصوصاً در واحدهای همرفت مایکروویو ، جایی که ظروف ممکن است هنگام بیرون آمدن از اجاق گاز داغ شوند بسیار مهم هستند. درهای ضد کودک را می توان با استفاده از صفحه کلید قفل و آزاد کرد.

سنسورهای خودکار

این فناوری جدید با اندازه گیری بخار در اجاق می تواند تشخیص دهد که غذا به اندازه کافی پخته شده است. لازم نیست تایمر تنظیم کنید. مایکروویو به طور خودکار خاموش می شود و تضمین می کند غذا بیش از حد پخته یا کم پخته نمی شود. اکثر تولیدکنندگان سنسورهای اتوماتیک را به مدل های خود اضافه می کنند در صورتی که قبلاً این کار را نکرده اند.